KLM 'Anytime For You' iPad app

Omschrijving

Vanaf 1 juli 2017 biedt KLM met ‘Anytime For You’ de mogelijkheid aan World Business Class-passagiers om tijdens vluchten tussen Amsterdam en Johannesburg maaltijden naar wens te bestellen. Digital Chefs realiseerde een unieke iPad app dat het KLM-cabinepersoneel ondersteunt bij deze nieuwe service.

Doel

Voor de uitrol van deze nieuwe service heeft KLM Learning & Development de opdracht gekregen om het KLM-cabinepersoneel van de vluchten tussen Amsterdam en Johannesburg te trainen. In plaats van alleen een traditionele training op locatie te ontwikkelen hebben zij samen met Digital Chefs een iPad applicatie ontwikkeld die het personeel tijdens de werkzaamheden ondersteunt, informeert en van extra kennis voorziet op basis van de Performance Support methodiek.

Resultaat

Maaltijdservice
Eén van de twee onderdelen in de iPad app is het ondersteunen van de maaltijdservice. Het KLM-cabinepersoneel neemt de bestellingen van de World Business Class-passagiers op met een iPad. De app beschikt van elke maaltijd over allergenen-informatie, een ingrediëntenlijst en achterliggende productinformatie. Zoals informatie over de herkomst van de ingrediënten die aan boord geserveerd worden.
Na het opnemen van de bestellingen worden deze via de app overgedragen naar de iPad van de collega in de galley (keuken aan boord) die aan de slag gaat met het bereiden van de maaltijd en het opmaken van de borden. De instructies voor deze werkzaamheden zijn eveneens beschikbaar in de app, zowel tekstueel als visueel (foto’s en video).

Taken aan boord
In de app vind je naast de ‘Maaltijdservice’ het onderdeel ‘Taken aan boord’. Dit onderdeel geeft gedetailleerde informatie over de vluchtfases, taken en stappen die het KLM-cabinepersoneel aan boord uitvoert. Ook hier kan de medewerker de verdieping opzoeken en zichzelf verrijken met additionele kennis voor, tijdens en na de werkzaamheden.

Wisselen van vlucht
De inhoud van de app past zich automatisch aan door het invoeren van het vluchtnummer. Denk hierbij aan andere maaltijden, vluchtfases, taken etc. Zo kan de medewerker zich goed voorbereiden op een volgende vlucht.

Resultaat
96% van het KLM-cabinepersoneel verkiest de app boven formele training en e-learning.

KLM en Digital Chefs ontwikkelen de app verder om meerdere vluchten te ondersteunen en aansluitende processen te automatiseren.

Overige informatie

+ Voeg case toe