iFly KLM Selections

Omschrijving

Fly KLM is het digitale reisinspiratieplatform van KLM. Een combinatie van digitale magazines, content platforms, e-mail & social programma’s en mobiele toepassingen.

Duizenden reisverhalen zijn inmiddels gepubliceerd en dagelijks worden nieuwe verhalen toegevoegd. Dit rijke archief wordt met iFly KLM Selections nu ook persoonlijk ingezet; op interesse, bestemming én moment.

Doel

KLM inspireert bestaande en nieuwe klanten al jarenlang over de allerbeste en -mooiste reisbestemmingen. Die aanpak werkt. Echter, de content in Holland Herald (print) en iFly KLM Magazine (online) wordt gemaakt met een ‘one size fits all’ aanpak: elke lezer krijgt dezelfde verhalen voorgeschoteld. Terwijl geen individuele reiziger op hetzelfde moment dezelfde interesses, motivaties en mogelijkheden heeft.
De aanpak kon relevanter en persoonlijker. Bovendien wilde KLM de content op meerdere plekken in de customer journey inzetten, dus niet alleen als loyaliteitsmiddel maar ook als onderdeel van commerciële campagnes. Zodat we specifieke doelgroepen met relevante boodschappen kunnen inspireren, op de plek waar zij zich bevinden. De reiscontent van iFly KLM wordt steeds breder ingezet, zodat we naast bestaande klanten ook nieuwe klanten inspireren. Die we met het KLM-merk verbinden, waar oriëntatieprofielen verrijkt worden en uiteindelijk ticketverkoop wordt gestimuleerd.
Tot slot wilde KLM de hoogwaardige content beter benutten. Bij het klassieke uitgeefmodel wordt content eenmalig gepubliceerd. Oudere edities van iFly KLM Magazine stonden weliswaar nog online, maar werden niet meer opnieuw aangeboden. Een langer leven voor de content in deze magazines, was meer dan wenselijk.
Dit alles heeft geleid tot een groter bereik onder nieuwe lezers, een langere gemiddelde leestijd en meer conversie.

Resultaat

Met iFly KLM Selections biedt KLM bestaande en nieuwe klanten een voortdurend groeiende hoeveelheid aan online reisinspiratie. Voor iedereen die zich graag laat inspireren én voor iedereen die al weet waar de reis naartoe gaat.
Beschikbare en nieuw-te-maken content wordt gebundeld op basis van interesses, bestemmingen en momenten. ‘Brede' Selections worden verstuurd naar KLM-klanten, de content geeft hen 'reasons to travel with KLM’.
Wie al verder is in het oriëntatieproces en via een commerciële uiting terechtkomt op het platform, vindt hier de inspirerende content die aansluit bij deze campagne. Door het toevoegen van deze inhoud krijgen commerciële boodschappen een inhoudelijke 'laag' mee.
Ook binnen het platform inspireren we lezers door hen uitgangen te bieden die inhoudelijk aansluiten bij de verhalen waar ze op klikken. Wie nieuwsgierig is naar Aziatische bestemmingen kan zich zo eindeloos verdiepen in de mooiste artikelen, video's en fotoseries over dit werelddeel. iFly KLM Selections zijn relevant en extreem krachtig als conversie-instrument.
De distributie verloopt via KLM’s eigen kanalen zoals EDM’s, social media en banners. De Selections worden daarnaast via paid media als inhoudelijk relevante verdiepingen van campagnes ingezet.

iFly KLM Selections is halverwege 2016 gelanceerd. Sinds de start heeft het platform 7.800.000 unieke bezoekers gehad die gezamenlijk zorgden voor ruim 74.000.000 views. Gemiddeld brachten zij 5:03 minuut door op het platform. De Selections zijn bijzonder effectief richting KLM's online ticketverkoop. Daarnaast heeft iFly KLM Selections een uitzonderlijk hoge NPS-score van 62.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Born05

Utrecht
Born05
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe