KNRM: Webontwikkeling en fondsenwerving

Omschrijving

De KNRM is dé hulpverlener op het water, op zee, en ruim binnenwater. De professionele vrijwilligers staan 24 uur per dag klaar. Omdat de KNRM meer donateurs wil werven, heeft Lead Today geholpen de website te verbeteren en een marketingstrategie op te zetten.

Doel

De KNRM wilde meer naamsbekendheid en een hoger conversiepercentage, oftewel meer donateurs. Om dit te behalen heeft KNRM Lead Today gevraagd een platform te ontwikkelen dat vernieuwend, responsive, eenvoudig en gepersonaliseerd is.

Resultaat

Om de website te verbeteren formuleerde Lead Today een plan van aanpak, waarin alle vereisten voor het bouwen van een nieuw platform naar voren kwamen. Vervolgens voerden we een uitgebreide analyse van de online marketing uit. Eerst moest er een doelgroepenanalyse worden uitgevoerd, gevolgd door een conversieanalyse. Hierop volgde een nulmeting en tenslotte een meetplan op basis van de doelstellingen en KPI’s.

Het resultaat van onze aanpak moest een geïntegreerd platform zijn, gekenmerkt door een mooi design. We hebben gekozen voor een lean & agile structuur, waardoor de website als een blokkendoos is opgebouwd.

Door integratie van video en prachtige beelden van KNRM, realtime tracking van de 75 KNRM reddingsboten, actuele weer- en waterstanden per reddingstation en diverse personalisatiefunctionaliteiten wordt een optimale beleving gegarandeerd. Dankzij een heldere gebruikerservaring en diverse leadgeneratiecomponenten worden meer donateurs geworven.

In de volgende fase ontwikkelden we een toegankelijk CMS platform voor schippers op de website en op social media. Tegelijkertijd introduceerde Lead Today een online contentkalender. In deze kalender zijn alle routines en campagne-uitingen gecentraliseerd en inzichtelijk gemaakt. Dankzij de koppeling van slimme meldingen kon de KNRM-marketingafdeling nog efficiënter werken.

Door het continu analyseren van data komen er steeds weer concrete conclusies en verbeterpunten aan het licht. In een wekelijkse meeting worden alle campagnes en actiepunten besproken en aangepakt. Om te blijven verbeteren werkt Lead Today onder andere met managementrapportages, A/B testing, diverse campagnes en de verbetering van campagneroutines.

Overige informatie

Lead Today is een bureau voor digitale marketingstrategie en uitvoering, met een sterke focus op leadgeneratie. We helpen organisaties bij het behalen van hun marketingdoelstellingen en pakken marketing aan op een slimme en doeltreffende manier.

De unieke aanpak van Lead Today verenigt marketing, data en technologie. Onze strategen bundelen hun krachten en stellen een digitale strategie op, met een concreet plan van aanpak voor de benodigde marketingtechnologie en -uitvoering. Lead Today verzorgt de digitale marketing via alle gewenste marketingkanalen.

Lead Today

Rotterdam
Lead Today
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe