ŠKODA KAROQ off-site Car Configurator case

Omschrijving

Met de komst van de nieuwe KAROQ heeft ŠKODA de toon gezet in het snelgroeiende ‘Compacte SUV’ segment. Als onderdeel van een crossmediale, impactvolle introductiecampagne is een succesvolle en activerende ‘car configurator creative’ ontwikkeld waarmee de on-site beleving & functionaliteiten maximaal zijn benut in een off-site experience.

Doel

Een nieuw model in een voor ŠKODA compleet nieuw segment vergt uiteraard een unieke, impactvolle launch campagne met als primair doel het genereren van modelbekendheid zodat Nederland kennis kan maken met de avontuurlijke nieuwe KAROQ.

De doelstellingen voor deze campagne waren tweeledig:
[1] Primair: het creëren van awareness (modelbekendheid) voor dit nieuwe model d.m.v. de crossmediale inzet van impactvolle en innovatieve creatives.
[2] Secundair: traffic genereren naar de modelpagina waar de beleving van de KAROQ -o.a. door gave video content en de car configurator- écht tot zijn recht komt.

Ons antwoord:
Het development team van de Greenhouse Group Creative Hub heeft het mogelijk gemaakt om de (technisch zeer complexe) functionaliteiten van de KAROQ modelpagina te implementeren in de Mannenmedia Skin + Layer uiting zodat we deze on-site experience off-site kunnen presenteren en daarmee users aanzetten tot activatie namelijk; het verder willen ontdekken van de SKODA KAROQ, zowel in-banner als on-site.

De uiting is een combinatie van exterieur, interieur en video content.
• Exterieur: 360° view car configurator inclusief velg- en kleurselectie en day & night modus (dynamisch o.b.v. tijdstip / zonsondergang)
• Interieur: hierin zijn een aantal belangrijke features / USP’s uitgelicht.
• Video: gave, avontuurlijke videocontent

Bovendien is in deze creative unieke KOSI tooling (door Greenhouse Group ontwikkelde tool) geïmplementeerd welke het mogelijk maakt om alle in-banner engagements door te meten.
Denk daarbij aan metrics als time spent in banner, hovers, scrolls, views en clicks.

Resultaat

Het primaire doel van deze uiting was uiteraard het triggeren van users om verder te interacteren met de nieuwe ŠKODA KAROQ en dat is succesvol gebleken, zowel op basis van off-site activatie als on-site activatie. Van de in totaal 1.667.124 geserveerde impressies hebben maar liefst 17.834 unieke users voor ruim 42.500 engagements met de layer (exclusief skin) gezorgd waarmee zij een ‘total time spent in layer’ van maar liefst 19.748 minuten(!) hebben gerealiseerd. Dit alles is gemeten met unieke tooling (genaamd KOSI) welke het mogelijk maakt om alle in-banner engagements inzichtelijk te maken. Zie case video / slides voor verdere insights.

Naast de in-banner engagements heeft de KAROQ Skin + Layer uiteindelijk ook on-site ver boven verwachting gepresteerd met een CTR die zo’n 62% boven benchmark* ligt en een cost per visit (CPV) die met € 0,32 zo’n 26% onder benchmark* ligt. De ŠKODA KAROQ car configurator case heeft daarnaast (o.b.v. last-click) ook nog eens tot 583 micro-conversies geleid (waaronder 211 voltooide car configuraties, 365 brochure downloads en 7 dealer searches).

*betreft Greenhouse Group Automotive benchmark o.b.v. dezelfde inzet voor 2 andere klanten.

Overige informatie

Fresh Fruit Digital

Eindhoven
Fresh Fruit Digital
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe