La Place Extra's

Omschrijving

MOBILE STRATEGY heeft samen met La Place het eerste en meest gebruikte mobiele restaurant loyaliteitsprogramma in Nederland gelanceerd: La Place Extra’s. Dit jaar is de app in een compleet nieuw jasje gestoken.

Doel

Het mobiele loyaliteitsprogramma met interactief design zet als geen ander aan tot de doelstellingen: retentie in de restaurants en cross- en upsell door het belonen van elk bezoek met een gratis ‘’Extraatje’’. Hoe vaker je een transactie doet bij La Place met de app, hoe persoonlijker de gratis Extraatjes worden. Personalisatie wordt gedaan middels data-analyse van de redemptie van coupons en Extraatjes in combinatie met transactionele data van de consument. Het gebruik van het loyaliteitsprogramma wordt je zo makkelijk mogelijk gemaakt, middels Facebook login en registratie en de gebruiksvriendelijke user interface. Andere populaire functionaliteiten zijn de recepten, foodstories (met video-functie) en de Member get Member functionaliteit waarbij je als gebruiker beloond wordt voor het aanbrengen van nieuwe La Place Extra's member.

Daarnaast moet de app gemakkelijk te gebruiken zijn in de restaurants, door de La Place app heen en weer te schudden, wordt je membercard door middel van het activeren van de accelerometer getoond in de app, ongeacht welk scherm actief is. Met de in-app Member Get Member campagne, waarbij je vrienden onderling via sociale kanalen kan uitnodigen voor het programma, worden verdere doelstellingen behaald: het generen van downloads en actief app-gebruik. De app dient als brug tussen online en offline en creëert hiermee de ideale omni-channel approach om je klant echt te leren kennen en vast te houden.

Resultaat

Sinds de update release van December 2017 is het actieve gebruik van de app verhoogt tot tienduizenden actieve gebruikers per dag, een stijging van 23%. De app wordt maandelijks gebruikt door meer dan 500K actieve gebruikers. Bij elk bezoek krijgen member een Extraatje en dat heeft geresulteerd in een hogere app retentie. De vouchers zorgden naast verkeer naar de restaurants ook voor cross- en upsell. Het re-design, met een grotere focus op gebruiksvriendelijke interacties, heeft hiernaast ook een enorme boost gegeven aan het al populaire Extra’s programma. De Member get Member campagne heeft geresulteerd in een groei van het aantal downloads met 5%, gemeten op basis van code redemptions in het registratieproces. In totaal zijn de recepten en foodstories meer dan 200.000 keer bekeken begin 2018, en zijn er duizenden aan gebruikers favorieten toegevoegd, deze data wordt gebruikt om persoonlijke aanbieding en content aan de gebruikers te serveren.

Overige informatie

De La Place Extra’s app wordt het hele jaar door geoptimaliseerd. Campagnes worden bedacht op basis van interesses uit de gegenereerde klantdata. Zo wordt de app later dit jaar verreikt met nog meer interactieve campagnes die actief app-gebruik op een leuke manier stimuleren. Rond Pasen wordt een campagne gelanceerd waarbij fysieke eieren in de restaurants te scannen zijn. Uiteraard beloond La Place de app members met een vol mandje eieren. Ook zullen Augmented Reality features een extra dimensie aan de app gaan geven.

MOBILE STRATEGY

Amsterdam
MOBILE STRATEGY
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe