Maatwerk webshop voor koffer- en tassenwebshop Travelbags.

Omschrijving

Voor online koffer- en tassen specialist Travelbags realiseerde XSARUS een maatwerk webshop.

Doel

Al in 2007 startte Travelbags met het online aanbieden van tassen en koffers. Dit werd een zodanig succes dat de behoefte naar een professionele, op maat gemaakte webshop met meer functionaliteiten groter werd. In 2010 realiseerde XSARUS een vernieuwde webshop voor Travelbags. Dankzij de verdere groei van Travelbags en de ontwikkelingen op het gebied van online winkelen vanaf diverse devices, was het in 2015 tijd voor een nieuwe update van de grootste koffer- en tassenwebshop.

Resultaat

In een uitgebreide conceptfase is de strategie en het (rebrandings)concept van de nieuwe Travelbags webshop door XSARUS ontwikkeld. In het designtraject dat volgde is de complete huisstijl van Travelbags opgefrist en doorgetrokken in het design van de webshop. Uiteraard is in het nieuwe design rekening gehouden met de rebranding van Travelbags en de optimalisatie voor alle (mobiele) devices. Nu kan de consument zowel vanaf tablet, smartphone als vanaf desktop op gebruiksvriendelijke wijze door het ruime assortiment navigeren. Dankzij duidelijke filtermogelijkheden en overzichtelijke productdetailpagina’s is de webshop functioneel, gebruiksvriendelijk en uitstekend toegankelijk.
Niet alleen voor Travelbags.nl werd dit traject doorlopen. Ook de Belgische variant van Travelbags en de webshop van dochteronderneming Tas.nl werden compleet vernieuwd. Alle varianten draaien op de nieuwste TableTop versie, het door XSARUS ontwikkelde e-commerceplatform. Vanuit TableTop worden alle drie de frontends beheerd. Maar TableTop functioneert niet puur en alleen als platform voor webshopbeheer. Voor Travelbags ontwikkelde XSARUS het platform zo dat dit gebruikt wordt voor zowel voorraadmanagement, fulfilment, productinformatiemanagement (PIM) en warehouse management (WMS). Eén platform met een groot aantal op maat gemaakte functies.
De nieuwe huisstijl die beter aansluit op het assortiment en de vertaling daarvan naar een responsive webdesign wierp al direct na de livegang in 2015 zijn vruchten af. Een stijging in de conversie op mobiele devices is duidelijk zichtbaar geworden. Ook de organische vindbaarheid (SEO) van de verschillende webshops is na de livegang enorm gestegen dankzij de nieuwste inzichten op SEO-gebied.

Overige informatie

Travelbags, in 2006 begonnen met één fysieke winkel, is inmiddels uitgegroeid tot de grootste Nederlandse webshop op het gebied van koffers en tassen. Met een assortiment van meer dan 10.000 artikelen van 100 topmerken biedt Travelbags de consument een ruime keuze uit de laatste koffer- en tassentrends.

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe