Maximale ROI voor Simyo

Omschrijving

BlooSEM weet nog elke dag groei in de verkopen van Simyo te realiseren.

Achtergronden van deze case

Ondanks dat het concurrentieveld zeer hevig blijft, ‘prepaid’ op zich een low-interest product is en ondanks dat de offline mediadruk van Simyo nihil is. Geenszins consolidatie of afname, nee, innovatieve online marketinginitiatieven die groei realiseren.

Doel

Maximale sales, acceptabele kosten per sale, nieuwe doelgroepen/klanten aanboren.

Een strategische doelgroep segmentatie begin 2009 leidde tot focus voor nieuwe doelgroepen zoals senioren, studenten, jonge gezinnen, overstappers en ZZP-ers. Elke doelgroep kreeg een speciale zoekmachine en affiliate marketing campagne met elk een eigen ‘landingspagina’; een webpagina met speciaal op betreffende doelgroep aansluitende content, USP’s en vormgeving.

Resultaat

Voor de doelgroep senioren resulteerde dit per € 1.000,00 aan mediawaarde in Google in:
30.000 views, 2.500 bezoekers, CTR 8%, gem. positie 2-3, CPC 40ct en 25 verkopen.
Vanuit de affiliate marketing campagne worden per € 1.000,00 60 stuks aan additionele sales gerealiseerd.

Deze voorheen niet expliciet bereikte doelgroep senioren heeft bovendien een hogere ARPU dan de gemiddelde prepaid beller, hetgeen het voor Simyo extra rendabel maakt!

Overige informatie

BlooSEM

Hilversum
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe