New York 1921, by McGregor

Omschrijving

We realiseerden het e-commerce design en de technische realisatie op basis van een totale revitalisatie van de merkidentiteit en een daarbij horende verschuiving in visuele strategie en collectie van Businesswear en Distinction. Hierbij was de energie en mindset van New York 1921 -de geboortedatum van McGregor- de bron van inspiratie.

Doel

McGregor klopte bij ons aan met nieuwe hoop en grote ambities. E-commerce, in combinatie met het opnieuw neerzetten van het merk, waren de belangrijkste speerpunten in de strategie van McGregor. En cruciaal voor een goede doorstart van de omnichannel retailer.

De vier belangrijkste doelstellingen voor het nieuwe McGregor:

1. De creatie van een nieuwe merkidentiteit. Het e-commerce platform zou ‘de referentie’ en het bewijs moeten zijn van de hervonden identiteit en mindset van het merk; voor zowel online als offline uitingen.

2. Positief beïnvloeden van de waardeperceptie. McGregor heeft vele nieuwe concurrenten erbij gekregen met een lagere prijs insteek. Storytelling over stijl, unieke product features en kwaliteit was dus een must.

3. Hogere conversie en hogere gemiddelde orderwaarde, door beter gebruik van cross- en upsell functionaliteiten, mobile first design en het wegnemen van blokkades.

4. Een naadloze, omnichannel gebruikerservaring die fysieke winkel en online ervaring verweven.

Resultaat

In drie maanden realiseerden we:

-Een hernieuwde merkidentiteit (styleguide en merkdefinitie);
-Nieuwe stijlreferentie voor marketing en communicatie activiteiten;
-Nieuwe productfotografie;
-Responsive design;
-Complete herbouw van het e-commerce platform (op basis van Salesforce Commerce Cloud) en omliggende infrastructuur;
-Integratie van Hellodialoque waardoor McGregor volledige ownership kreeg over marketing automation flows en opmaak van de e-mails.

De resultaten van het nieuwe platform zijn zeer goed te noemen; met een algehele conversiestijging van 30% en een mobiele conversiestijging van maar liefst 120%! Time on site is met 23% gestegen.

Overige informatie

Emakina

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe