Meerkat – Technologie in dienst van Design

Omschrijving

Blue Mango heeft een tool ontwikkeld waardoor in Photoshop high-end HTML banners gemaakt kunnen worden. Daarop volgend is een innovatief platform ontwikkeld om deze banners dynamisch te maken om zo relevante boodschappen te communiceren naar de doelgroep van de adverteerder. Door deze innovatie worden designers niet beperkt in hun creativiteit.

Doel

Blue Mango managed online campagnes voor adverteerders zoals Vodafone, Eneco, Ditzo en Staatsloterij. De online marketing wereld verandert continue in rap tempo waardoor het een uitdaging is om voorop te blijven lopen. Flash is vervangen voor HTML5 en de opkomst van AdTech maakt het mogelijk om content dynamisch aan te passen aan de context en consumenten te benaderen met relevante boodschappen.
Als adverteerder maak je niet meer het verschil door de consument te benaderen via platte banners op websites. Creatief design en relevante boodschappen zijn noodzakelijk om een betrouwbaar merk op te bouwen.

Gedreven door de wens van adverteerders stelde Blue Mango twee concrete doelstellingen voor haar innovatie afdeling:
1. Stel designers in staat om makkelijk en snel creatieve banner uitingen te maken in HTML
2. Zet AdTech in om geautomatiseerd banners dynamisch en relevant te maken

Wanneer deze doelstellingen bereikt worden kunnen designers hun creatief vermogen blijven inzetten en worden consumenten benaderd met relevante uitingen waardoor het maximale uit beschikbare technologie gehaald wordt met als resultaat: tijdsbesparing, kostenbesparing, ROI verhoging en een sterkere band tussen consumenten en adverteerders.

Onze innovatie zorgt ervoor dat maximale synergie bereikt wordt tussen marketing, technologie en design. Met ons kantoor tegenover de internationaal gerenommeerde Design Academy in Eindhoven zijn we trots dat Blue Mango een verschil maakt in het online advertentie domein.

Resultaat

Door het combineren van technologieën heeft de Innovatieafdeling een tool ontwikkeld waarmee het ontwerp van een banner meteen vanuit Photoshop realtime kan worden omgezet naar HTML banners die cross-device en cross-platform functioneren. Animeren en het koppelen van interactiviteit en dynamische content kan eveneens in de tool en gebeurt gelijktijdig met het ontwerpen van de banner. Hierdoor ontstaat een vloeiend geïntegreerde ontwikkelomgeving waarin de designer snel high-end HTML banners kan ontwerpen, animeren en voorvertonen in de omgeving waar hij of zij vertrouwd mee is – Adobe Photoshop.

We hebben een platform ontwikkeld waarmee content van onze banners zo dynamisch mogelijk wordt. We gebruiken alle mogelijke bronnen (bv locatie, tijd, weer, ISP, website content, gedrag) zodat de boodschap die we communiceren met de wereld niet meer generiek is, maar relevant voor de consument. Dit is voor Blue Mango en haar klanten de enige manier om een betrouwbare en langdurige relatie op te bouwen tussen de adverteerder en haar klant.

We hebben gekozen voor het bouwen van een eigen oplossing aangezien de oplossingen in de markt naar ons inzicht niet voldoen aan onze wensen (bv beperkte flexibiliteit, beperkte inzichten in prestatie).

De plugin voor Adobe Photoshop zal opensource gebracht worden (verwachting Q2 2015) om de kennis van designers en developers te bundelen waardoor creatie de boventoon zal gaan voeren in online advertising.

Het creative management platform dat we ontwikkeld hebben voor dynamische bannering bewijst zich in de markt op performance en gebruikersgemak met stijging van ROI van meer dan 250%.

Blue Mango Interactive

Eindhoven
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe