Mensajes Ocultos, Beneficios Visibles

Omschrijving

JCDecaux heeft door gebruik van Cee Platform alle buiten reclame in Bogota Colombia veranderd in een interactief leadgeneratie kanaal. Een interactieve poster van McDonalds in combinatie met de Cee App levert nu direct een coupon en daarnaast wordt ook de route berekend naar de dichtstbijzijnde vestiging.

Doel

Vraagstelling JCDecaux: De link tussen de offline producten van JCDecaux en de digitale wereld bestaat nog niet, terwijl de opdrachtgevers juist steeds meer “online only” campagnes gaan voeren. Hierdoor komt de marge meer en meer onder druk te staan. Om aanspraak te kunnen blijven maken op het marketing budget van de klanten moeten er nieuwe diensten bij komen met "online" en vooral "mobile" als uitgangspunt.
Verwachting: Een volledig pakket aanbieden welke zowel aan de eisen van consumenten als opdrachtgevers(agencies) voldoet.
Uitdaging /eisen consumenten:
• Een app voor verschillende tag methodes
• Easy to use
• Beschikbaar op IOS, Android en heel belangrijk voor Colombia Windows Phone
• Mobile content
• Call to action en rewarding
Uitdaging/eisen Agencies, Brands:
• Volledig zelfstandig systeem welke implementeerbaar moet zijn met bestaande digitale kanalen
• Zeer korte time to market
• Lead generatie tools
• Database enrichment
• Gebruiksvriendelijke UI
• Onzichtbare tags
• Minimale aanpassing aan het beeldmateriaal (QR uitgesloten dus)
Eisen JCDecaux voor de pilot periode:
• Minimaal 75 % van de agencies moeten hier achter staan
• Brede interesse van consumenten
• Substantiële bijdrage aan marge per poster per periode (meer revenu of minder korting bij inkoop)

Resultaat

Elke poster werd voor het drukken verrijkt met twee tagging methodes. De onzichtbare Cee Code voor het scannen bij een korte afstand van de poster en Image Recognition methode voor het scannen vanaf langere afstanden. Het campagne management systeem van Cee Platform werd gebruikt door de agency om campagnes op te maken. Ondanks de opties om een White label App te kiezen of een eventuele integratie van de technologie in bestaande Apps te implementeren, koos JCDecaux er voor om de Cee App als launching App te gebruiken. Al bij de start van de campagne werd erg enthousiast gereageerd door de Colombiaanse media. Er werden enkele kranten artikelen over geschreven en de app werd zelfs bij een prime time tv programma over technologie uitgebreid besproken en gedemonstreerd. De resultaten waren verbazingwekkend, zeker voor een land als Colombia waar niet iedereen een Smartphone bezit.
Resultaten:
- 50.000 unieke hits werden al in de derde week behaald
- 80% van alle klanten van JCDecaux gebruiken het Cee Platform
- 75% van de consumenten die de app gebruiken doen dit meer dan 1 keer
- 90% van de ondervraagde consumenten ziet de dienst als zeer waardevol
- Het resultaat heeft uiteindelijk geleid tot de interesse van JCDecaux Latin America om deze dienst in de toekomst ook te introduceren in andere landen in de regio.
- Door het succes gebruiken een aantal grote Brands ondertussen ons platform voor andere campagnes dan outdoor posters o.a. Quaker, Poker, Colcafe

+ Voeg case toe