Merkboek Den Haag

Omschrijving

Online merkboek voor de stad Den Haag. Op merkdenhaag.nl kunnen stakeholders uit de stad inspiratie op doen en rechtenvrij marketingmateriaal downloaden om zichzelf én Den Haag te presenteren.

Doel

Inspiratie, informatie én activatie. Voor het nieuwe beeldmerk voor de stad Den Haag wilde het Bureau Citymarketing een online brand boek (merkboek) realiseren. Het merkboek moest de stakeholders uit de stad inspireren, informeren en activeren om het nieuwe beeldmerk en het beschikbare marketingmateriaal te gebruiken. En dat alles op een aantrekkelijke manier!

Resultaat

Flink bedacht voor het merkboek een concept waarbij de gebruiker door al het beschikbare materiaal heen kan bladeren (inspiratie), terwijl al het materiaal op de website direct voor eigen gebruik gedownload kan worden (activatie). Er is materiaal beschikbaar dat aansluit bij de unieke kwaliteiten van de stad, en ook materiaal speciaal gericht op de doelgroepen van de citymarketing. Zo kunnen alle stakeholders uit de stad passend en kwalitatief marketingmateriaal downloaden en gebruiken. Het merkboek is voor livegang door de stakeholders nog aan een gebruikerstest bij Flink onderworpen. De resultaten hiervan hebben we direct in het online merkboek verwerkt!

Het resultaat is een innovatieve website waarop bezoekers snel en eenvoudig het materiaal kunnen vinden dat ze nodig hebben. In het Nederlands én in het Engels. Het merkboek is ontwikkeld op basis van open source CMS Drupal. De website is op alle devices te gebruiken, de functionaliteit past zich aan naar de mogelijkheden van het device. Ten slotte kunnen we het gebruik van de website nauwkeurig meten. Zo weten we precies weten hoe vaak welk materiaal gedownload wordt. Met deze inzichten zal het merkboek steeds scherper aansluiten bij de wensen van de bezoekers.

Flink

Den Haag
Flink
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe