Mobile Festival experience

Omschrijving

De sfeer van een festival is misschien wel het allerleukst. Daarom is het belangrijk dat je die meteen proeft als je op zoek bent naar een festival. Door ons gebruikersonderzoek wisten we dat de doelgroep zich vooral laat inspireren door beeld. Daarom hebben we gekozen voor een super gefocuste website.

Doel

We ontdekten dat ruim 80% van de bezoekers de website bezoekt via mobiele apparaten. Maar, de conversie bleef flink achter ten opzichte van desktopgebruik. Het nieuwe ontwerp is daarom volledig mobile first ingestoken; van user flows tot content en van animaties tot call to actions. Dat zorgt voor een user experience op mobiel die de ervaring van een native app benadert.

Resultaat

De website zelf is natuurlijk nooit het échte resultaat. Het gaat erom wat die website moet doen. In dit geval een duidelijk overzicht geven van alle festivals en bezoekers overtuigen om daadwerkelijk naar een festival te gaan. Keer op keer, jaar op jaar. Om te zien of dat gelukt is zullen we over een paar maanden de conversie weer meten en hier de eerste resultaten publiceren. Kom dan gerust nog eens een kijkje nemen.

Overige informatie

''Het regent hier complimentjes op het design en flow van de nieuwe website''
— Sandra Ringeling , Rotterdam Festivals

Hoppinger

Rotterdam
Hoppinger
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe