Mtel: leadgeneratie, van strategie tot concreet resultaat

Omschrijving

Mtel werpt zich op als partner voor het op- en uitbouwen van klantrelaties. Met hoogwaardige technische producten, applicaties en diensten ondersteunt Mtel bedrijven in hun klantcontact. Voor Mtel hebben we een nieuwe website en een leadgeneratiestrategie ontwikkeld. Ook hebben wij de marketing automation software ingericht.

Doel

In de zoektocht naar meer klanten maakte Mtel al gebruik van marketing automation. De marketing automation software Act-On was echter niet optimaal ingericht, waardoor veel kansen op het gebied van leadgeneratie onbenut bleven. Bovendien droeg de verouderde website niet bij aan het professionele karakter van de organisatie.

Mtel vroeg ons hen te helpen meer leads te genereren, door middel van een moderne website die bij hen past, en goed geïmplementeerde marketing automation software.

Resultaat

Allereerst heeft Lead Today een uitgebreide analyse uitgevoerd. De SWOT-analyse die volgde uit deze analysefase legde bloot welke kansen er nog lagen voor Mtel op het gebied van leadgeneratie.

Vervolgens hebben we in een reeks strategische workshops de doelgroep van Mtel in kaart gebracht. Tijdens deze workshops hebben we samen met Mtel 4 persona's gemaakt, met bijbehorende customer journey. Voor elke persona hebben we vervolgens een contentstrategie bepaald. Op basis hiervan hebben we uitgebreide campagneplannen opgesteld, waarin concreet staat welke content wanneer en waar gedeeld wordt om Mtel van meer leads te voorzien.

De belangrijke inzichten uit de strategische fase hebben we gebruikt om voor Mtel een nieuwe website te bouwen. Daarin zijn verschillende vormen van leadgeneratie opgenomen, waarbij we vooral gefocust hebben op het aanbieden van whitepapers en modellen omdat die in de doelgroep het beste resultaat opleveren.

Door marketing automation volledig te integreren in de nieuwe website krijgt het salesteam een structurele stroom van automatisch opgewarmde leads, die klaar zijn om op te volgen. Naast leadgeneratiecampagnes, gericht op nieuwe klanten, zetten we ook veel in op heractiveringscampagnes. Daarmee worden bestaande records opnieuw geactiveerd met interessante content, zodat ze weer actieve klanten worden.

Door onze marketinginspanningen voortdurend te analyseren, komen we steeds weer tot betere resultaten. Sinds het starten van de campagne, zien we dat het conversiepercentage op de heractiveringscampagne al 16% procent is.

Overige informatie

Lead Today is een bureau voor digitale marketingstrategie en uitvoering, met een sterke focus op leadgeneratie. We helpen organisaties bij het behalen van hun marketingdoelstellingen en pakken marketing aan op een slimme en doeltreffende manier.

De unieke aanpak van Lead Today verenigt marketing, data en technologie. Onze strategen bundelen hun krachten en stellen een digitale strategie op, met een concreet plan van aanpak voor de benodigde marketingtechnologie en -uitvoering. Lead Today verzorgt de digitale marketing via alle gewenste marketingkanalen.

Lead Today

Rotterdam
Lead Today
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe