Multichannel strategie Score

Omschrijving

Voor Score is een nieuwe retail webshop optimaal opgezet binnen hun multichannel strategie

Achtergronden van deze case

Score is een keten van bijna 100 fashion winkels, gespecialiseerd in jeans. Score was één van de eerste Nederlandse Retailers met een webshop en heeft daarmee veel E-commerce ervaring opgebouwd. Score was toe aan een nieuwe stap en heeft deze met Kega samen gezet. Kega heeft zowel online als offline ervaring bij meer dan 50 retailers. Voor Score is Kega daarom de perfecte partij om de multichannel strategie mee in te vullen.

Doel

De webshop heeft een aantal doelen, waaronder hogere conversie en meer bezoek t.o.v. de vorige webshop. Verder vindt Score het belangrijk om de webshop en de fysieke winkels meer met elkaar te integreren. Een nieuwe en heldere multichannel retail strategie ligt hieraan ten grondslag.

Resultaat

Voor Score heeft Kega de vernieuwde webshop gerealiseerd op basis van Magento, met veel specifiek voor de retail branche ontwikkelde functies zoals realtime integratie met de klantkaart en giftcard die bij Score door Intersolve wordt verzorgd. De webshop bevat daarnaast de unieke mogelijkheid om vanuit een productpagina gerelateerde producten te bestellen zonder de pagina te verlaten.

Voor Score is het belangrijk om het fysieke en het online kanaal te integreren. Dit komt naar voren in bijv. de ruimte die is ingebouwd in de webshop voor ‘Staff’s Favourites’. In de fysieke winkel vraagt men vaak naar de mening van het personeel, online is dat op deze manier doorvertaald. Daarnaast is het mogelijk om retouren in de winkel terug te brengen en om bestellingen in de winkel af te halen.

Om het fysieke en het online kanaal letterlijk te integreren is voor Score een logistiek concept geïntroduceerd waarbij de uitlevering van de weborders plaatsvindt via de vestigingen. De webshop is hiervoor uitgerust met een zeer geavanceerd proces voor het verdelen van de orders. Dit wordt gefaciliteerd met gebruik van Winkelfocus, het retail intranetsysteem van Kega.

Om klantbestellingen in de fysieke winkel beter te faciliteren heeft Kega voor Score de webshop doorvertaald naar een Kiosk versie. Bij bijv. missende maten kan de verkoop alsnog plaatsvinden via de kiosk in de winkel. Via het touchscreen kan de klant zelf of met een medewerker de bestelling van het gewenste product doen. Score hoeft zo geen nee te verkopen en kan ook extra assortiment aanbieden. De kiosk wordt daarnaast ook ingezet om het aanmaken van een klantkaart volledig te automatiseren. De klantgegevens staan zo direct en correct in de database.

In 2010 heeft Score met deze case een Thuiswinkel Award in de categorie herenkleding groot gewonnen.

+ Voeg case toe