My Luminus

Omschrijving

De strijd tegen klimaatopwarming samen met klanten aangaan, dat is wat de Belgische energieleverancier EDF Lumnius in samenwerking met StoryTEQ deed! Hoe? Door een personal video in te zetten in de customer journey. Hierdoor werden meer klanten naar de inlogpagina geleid, waar ze tips en inzicht kregen in hun verbruik.

Doel

De strijd tegen klimaatopwarming staat hoog op de prioriteitenlijst van de Belgische energieleverancier EDF Luminus. Om deze reden willen ze hun klanten meer inzicht geven in hun energieverbruik en motiveren minder en slimmer te verbruiken (en ze daarmee helpen geld te besparen). Dit alles om de beste service aan klanten te leveren en ze zo te behouden. Maar hoe zorgen ze dat klanten inloggen in de "My Luminus" omgeving, om hen dit inzicht te geven?

Resultaat

Om ervoor te zorgen dat klanten inloggen in de “My Luminus” omgeving, is er een concept bedacht waar klanten via de mail een video krijgen met een gepersonaliseerde boodschap. In de video wordt het energieverbruik van klanten vergeleken met hun eerdere verbruik in de vorige periode én het gemiddelde verbruik in hun woonplaats. Aan het einde van de video krijgen de consumenten een sterke call-to-action, log in! In de “My Luminus” omgeving krijgen de klanten meer inzicht in hun energieverbruik én persoonlijk advies om hun energieverbruik tot 30% te verminderen.
De eerste resultaten van de personal video liegen er niet om. Met de belofte van een persoonlijk video in de onderwerpregel van de mail, is de click-to-open-ratio 8,5 keer hoger dan de benchmark. Daarnaast ligt het percentage kijkers dat de video blijft kijken ook een stuk hoger dan bij niet-gepersonaliseerde video's, maar liefst 22% hoger. En dat terwijl de video relatief lang is. Sommigen kijken de video zelfs meerdere malen!

Overige informatie

StoryTEQ

Amsterdam
StoryTEQ
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe