Mysteryland Aftermovie

Omschrijving

Mysteryland was opzoek naar een innovatie om de bezoekerservaring rond hun eigen festival te optimaliseren. Daarom besloten ze met StoryTEQ, WOOV, Samsung en Boomerangeen persoonlijke aftermovie voor elke individuele bezoeker te creëren. Zo kregen bezoekers een aftermovie die aansloot bij hun eigen ervaring van het festival.

Doel

De mobiele ervaring rond een festival wordt steeds belangrijker voor festivalliefhebbers. Bij Mysteryland zijn ze dan ook altijd opzoek naar innovaties om de bezoekerservaring te optimaliseren. Daarom was de uitdaging voor WOOV (de festival app), StoryTEQ (personal video software) en Boomerang (videoproductie) om de klantbeleving voor de festivalbezoekers van Mysteryland te verbeteren.

Resultaat

WOOV, die verantwoordelijk was voor de Mysteryland-app, verzamelde gegevens over de bezoekers.Op basis van deze informatie, samen met een integratie met Facebook, realiseerde onze software een persoonlijke aftermovie voor elke individuele bezoeker. Zo kregen bezoekers een aftermovie die aansloot bij hun eigen ervaring van het festival. Er werd bijvoorbeeld gepersonaliseerd op muziekstijl, het aantal dagen dat de bezoeker festival bezocht, wel of niet overnacht op de camping en de podia die de bezoeker bezocht. Door de integratie met Facebook was het tevens mogelijk om persoonlijke gegevens te verwerken in de video, bijvoorbeeld de profielfoto.
De campagne loopt nog, maar de eerste resultaten laten zien dat er in totaal al maar liefst 13.000 video's gecreëerd werden. Ook kreeg de aftermovie aandacht in de media! Tijdens het acht uur nieuws van de NOS werd de gepersonaliseerde aftermovie benoemd in verband met innovaties gerelateerd aan het Amsterdam Dance Event.

Overige informatie

StoryTEQ

Amsterdam
StoryTEQ
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe