NEOS: herpositionering en leadgeneratie

Omschrijving

NEOS staat garant voor een helder financieringsproces voor een breed spectrum van bedrijven, waarbij de ondernemer rechtstreeks bij beleggers leent. NEOS wilde graag opschalen, maar de website sloot niet meer goed aan op hun visie, de branding was aan verbetering toe en ze wilden meer inzicht in de doelgroep.

Doel

Om de leadgeneratie van NEOS op stoom te brengen, is een nieuwe marketingstrategie ontwikkeld. In samenwerking met NEOS is Lead Today tot een sterk marketingplan te komen. In een analysefase is een SWOT-analyse gemaakt en is de positionering van NEOS besproken. Door middel van een persona en customer journey werd vervolgens de doelgroep in kaart gebracht, om zo te bepalen welke marketingkanalen en leadgeneratievormen hiervoor nodig zijn. Deze informatie heeft Lead Today samen gevoegd in een complete marketingstrategie.
De nieuwe website trekt de juiste ondernemers aan en zit vol met leadgeneratievormen zodat NEOS direct contact kan opnemen met geïnteresseerden. Ook de huisstijl is aangepast om bij te dragen aan een zakelijke en hoogwaardige uitstraling. Geheel volgens de customer journey worden de prospects vervolgens verleid tot het aanvragen van deze diensten. In de website komen meerdere leadgeneratievormen terug, zoals een financiële checklist, de contactpagina en aanmelding voor up-dates.
De financiële checklist is een nuttige tool om te kijken of een bedrijf in aanmerking komt voor een financiering. Alle aanvragen via deze test komen binnen in de marketing automation software Act-On. Vanuit deze software worden NEOS en de potentiële klanten op de hoogte te gehouden. Voor NEOS is dit de nummer één leadgeneratie, en meteen een handige manier om leads te kwalificeren en contact op te nemen.

Resultaat

De nieuwe website zorgt ervoor dat prospects geïnformeerd worden over de diensten van NEOS. De check of NEOS de juiste oplossing kan bieden wordt veel ingevuld, waardoor NEOS gericht zaken kan doen met hun vooraf bepaalde doelgroep. Daarnaast krijgen ze op deze manier informatie over leads binnen, zodat ze goed voorbereid het gesprek met geïnteresseerde leads in kunnen gaan.

Nu de eerste succesvolle resultaten zijn behaald, zullen we marketing automation Act-On inzetten om slimme marketingcampagnes te draaien. Hiermee worden de bestaande leads die nog niet geconverteerd zijn naar klant, net zo lang opgewarmd met interessante content totdat ze sales ready zijn.

Overige informatie

Lead Today is een bureau voor digitale marketingstrategie en uitvoering, met een sterke focus op leadgeneratie. We helpen organisaties bij het behalen van hun marketingdoelstellingen en pakken marketing aan op een slimme en doeltreffende manier.

De unieke aanpak van Lead Today verenigt marketing, data en technologie. Onze strategen bundelen hun krachten en stellen een digitale strategie op, met een concreet plan van aanpak voor de benodigde marketingtechnologie en -uitvoering. Lead Today verzorgt de digitale marketing via alle gewenste marketingkanalen.

+ Voeg case toe