In actie om diabetes te stoppen

Omschrijving

Het Diabetes Fonds had een verouderde site die niet goed aansloot bij de nieuwe positionering. Er was behoefte aan een persoonlijkere benadering, met het fonds als facilitator en inspirator. En ruimte voor nieuwe manieren van bijdragen en samenwerking.

Doel

Op de website wordt het onderwerp diabetes persoonlijk en positief benaderd. Ook geeft het online platform invulling aan de nieuwe positionering van het fonds als facilitator en inspirator. Deze nieuwe communicatiestijl moet zorgen voor meer mensen die (vaker) bijdragen in geld of tijd. Geld is nodig om belangrijk onderzoek mogelijk te maken.
Het doel is om diabetes patienten te helpen en hen te motiveren om gezond te leven. Daarnaast heeft de website als doel om bezoekers te activeren om de organisatie te steunen, in de vorm van het opzetten van acties of donateur te worden.

Resultaat

Met persoonlijke verhalen, eenvoudige beschrijvingen van wetenschappelijk onderzoek, lekkere recepten en inspirerende acties leest de site als een magazine.
Met contextueel aansluitende CTA's wordt de bezoeker vanuit diverse pagina's naar het donatie formulier geleid.
Met het nieuwe donatieformulier is de conversieratio verdubbeld.

Overige informatie

Vanuit de ambitie om het onderwerp persoonlijk en positief te benaderen, hebben we ervoor gekozen een aantal belangrijke thema’s centraal te stellen. Thema's zoals 'lekker eten', 'gezond blijven' of 'leven met diabetes' zijn herkenbaar voor de doelgroep.

Zicht online

Rotterdam
Zicht online
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe