EAIE content platform

Omschrijving

EAIE, de Europese vereniging voor onderwijsprofessionals met focus op internationalisering wilde hun website responsive maken en duidelijker tonen wat de community biedt. Info.nl bedacht en ontwikkelde een compleet vernieuwde omgeving voor het jaarlijkse congres en een platform waar onderwijsprofessionals een netwerk, trainingen, kennis en ontwikkelingen in het vakgebied vinden.

Doel

Het doel was om een beter beheerbare site te bouwen die frisser, moderner en responsive is, en die laat zien dat EAIE meer biedt dan de jaarlijkse conferentie. Met klem wilde EAIE input in het ontwikkelproces hebben. De Scrum-methodiek en agile werken was daarom het meest geschikt, maar wel op een gecontroleerde en voorspelbare manier. Daarnaast was de grootste wens om de site het hele jaar door actueel en interessant te houden, engaging en meer focus op het brede aanbod van EAIE.

Resultaat

Het Info.nl team heeft tijdens het proces de focus gelegd op functionaliteit die de meeste waarde voor de klant en haar eindgebruikers oplevert. Op basis van customer journeys is een contentstrategie ontwikkeld, waarmee EAIE de online communicatie het hele jaar door kan afstemmen op de behoeften van de doelgroep.

De belangrijkste verandering voor de nieuwe website was het denken vanuit de gebruiker in plaats van vanuit de organisatie. Het team van Info.nl heeft op basis van Service Design tools, zoals persona's en customer journeys, een productvisie vanuit de gebruiker uitgedacht. Info.nl heeft zich ondergedompeld in de klant, was sparring partner en heeft een basis neergezet waarmee EAIE is voorbereid op toekomstige ambities. Een belangrijke zet hierbij was het gebruik van seasonal content. In de aanloop naar het jaarlijkse congres heeft de gebruiker op verschillende momenten in het jaar behoefte aan andere informatie. Design op basis van contentstrategie heeft er toe geleid dat de nieuwe site van EAIE het gehele jaar toegespitst is op wat de gebruiker op dat moment nodig heeft.

Info.nl heeft bij het ontwerp en de ontwikkeling rekening gehouden met hoge performance en gebruiksvriendelijkheid op mobiele apparaten, bijvoorbeeld het gebruik van responsive images, zodat de gebruiker ook onderweg een optimale gebruikservaring heeft.

De nieuwe site is in de nieuwste versie van Magnolia CMS gebouwd en geïntegreerd met hun bestaande CRM en Conferentie Management Systeem.

Overige informatie

De flexibele houding van Info.nl team tijdens het hele proces en de user-centered aanpak gaven de doorslag om de intensieve samenwerking aan te gaan. Kenmerkend voor het hele proces was de betrokkenheid van de Product Owner van EAIE, dit zorgde voor een goed agile proces naar volle tevredenheid van EAIE.

Het team heeft tijdens het proces de focus gelegd op functionaliteit die de meeste waarde voor de klant en haar eindgebruikers oplevert, in voortdurende nauwe samenwerking met de Product Owner. Elke sprint is er een product live gezet op de afgeschermde nieuwe productieomgeving. Hierdoor verliep de uiteindelijke livegang soepel en vlekkeloos.

Elise Kuurstra, Marketing & Communications Manager EAIE:

"In Info.nl vonden we een echte parter. Vanaf de conceptfase, via ontwikkeling, go-live en het volledige vervolgtraject dacht het Info.nl team met ons mee, communiceerde helder, adviseerde goed en verzorgde uitgebreid getest werk."

+ Voeg case toe