Nieuwe website voor Nederlands Uitgeversverbond

Omschrijving

Het Nederlands Uitgeversverbond heeft zichzelf opnieuw op de kaart gezet met een razendsnelle nieuwe website, bomvol informatie. Speerpunten van deze single page application website zijn gebruiksvriendelijkheid en performance, waardoor het NUV een voorbeeldfunctie kan vervullen voor zijn leden.

Doel

Nederlands Uitgeversverbond is een brancheorganisatie voor uitgevers in Nederland. Op hun website informeren ze hun leden over de regelgeving in de uitgeefbranche, hun standpunten en relevante actualiteiten. Ze vroegen aan Hoppinger om een nieuwe website te ontwerpen en realiseren, waar hun grote hoeveelheid aan informatie en archief op een gebruiksvriendelijke manier wordt gepresenteerd. Daarnaast moesten de verschillende subgroepen van het verbond hun eigen afdeling krijgen, maar ook onderdeel blijven van het geheel. Bij alle subgroepen krijgen zowel leden als niet-leden aparte content geserveerd.

Resultaat

Tijdens de strategiefase is er vastgesteld dat het vinden van informatie op deze website de primaire taak is. De zoekfunctie is daarom prominent op de homepage terug te vinden. Om het browsen door de verschillende onderwerpen aan te moedigen hebben we een extra menu gerealiseerd waarin alle onderwerpen snel terug te vinden zijn. Door de soepele paginatransities wordt je aangemoedigd om door te klikken, de prettige user experience heeft er nu al voor gezorgd dat bezoekers 10% langer op de site blijven, 22% meer pagina’s worden bezocht en het bouncepercentage met 25% is afgenomen.

Overige informatie

Om zowel de performance als beheergemak te waarborgen, hebben we gekozen om de website te bouwen met twee open source systemen, namelijk WordPress en Ruby on Rails. Rails voor de optimale performance voor de gebruiker, met de gebruiksvriendelijke user interface van Wordpress voor de redactie.

Hoppinger

Rotterdam
Hoppinger
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe