Omnichannel strategie naar een hoger niveau voor Noppies.

Omschrijving

Voor Noppies ontwikkelde XSARUS een responsive webshop op het inhouse ontwikkelde TableTop e-commerce platform.

Doel

De bestaande Noppies webshop met apart domein voor mobiel gebruik, was aan vernieuwing toe. Noppies kon met de bestaande webshop niet het gewenste resultaat bereiken: het zijn van expert op het gebied van zwangerschapsmode. Het delen van branded content, het bieden van inspiratie en het geven van professioneel advies; dat is wat Noppies wil. Met deze duidelijke doelstellingen en de komst van een nieuwe e-commerce manager met een heldere visie, ging Noppies op zoek naar een ervaren e-commercepartner voor de lange termijn. Een partner die de omnichannel strategie naar een hoger niveau kan brengen.

Resultaat

In een intensieve en fijne samenwerking, is een volledige responsive webshop gerealiseerd op de laatste versie van TableTop, het door XSARUS inhouse ontwikkelde e-commerce platform. Het design van de nieuwe webshop realiseerde XSARUS in nauwe samenwerking met de vormgevers van Noppies. De duidelijke Noppies stijl en identiteit is hiermee gewaarborgd.

Dankzij de integratie met Tweakwise kan Noppies nu eenvoudig diverse filter- en sorteeropties aanmaken, waarmee ze zelf bepalen welke producten in welke volgorde in de webshop getoond worden. Ook de logica rondom het tonen van bijpassende producten wordt via Tweakwise gerealiseerd. Daarnaast kunnen externe trends gekoppeld worden, zoals Google Analytics data of de weersvoorspelling. Zo kunnen de invloeden die effect hebben op de verkopen in de webshop, daadwerkelijk meegewogen worden in de inrichting van de webshop, wat conversie verhogend werkt.

De bestaande online marketing partner AdResults, speelde een belangrijke rol op gebied van SEO en de migratie daarvan naar de nieuwe omgeving. Daarnaast verzorgden zij reeds de betaalde campagnes van de oude webshop en blijven dit ook in de nieuwe webomgeving doen. De optimalisatie van de conversie in de webshop, wordt door het XSARUS online marketingteam opgepakt.

Overige informatie

Noppies is hét kledingmerk voor de zwangere vrouw en jonge moeder. Noppies ontwikkelt, ontwerpt en verkoopt al meer dan twintig jaar zwangerschaps-, baby- en kinderkleding. In 1991 opgericht in Nederland en inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijd bekend merk. Vanaf de dag dat normale kleding niet meer lekker zit tot de dag dat de kleintjes zelf naar school gaan: Noppies heeft de kleding die daarbij past. Noppies groeit negen maanden en zes jaar met hun klant mee. Dat blijkt ook uit hun duidelijke pay-off: “A tribute to new life!”.

XSARUS

Middelharnis
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe