Paula's Choice - Onbekend, maar niet onbemind

Omschrijving

Het in Amerika succesvolle Paula's Choice - bijna letterlijk vanuit de garage ontstaan - wilde meer groeien binnen Europa. Maar hoe vertaal je een typisch Amerikaans fenomeen naar de Europese markt?

Doel

Paula's Choice heeft een duidelijke, wetenschappelijk onderbouwde boodschap richting haar vrouwelijke doelgroep – in Amerika sterk vertolkt door founder Paula Begoun. De wensen van het Europese team van Paula’s choice zaten op een aantal niveaus:

1. Welke rol heeft Paula - onbekend in Europa - in het laden van het merk?

2. De creatie van een nieuwe merkidentiteit die aansluit bij de Europese markt.

3. Hoe vertalen we de Amerikaanse branded content (de boeken van Paula) in een shoppable digital ecosysteem?

Resultaat

We realiseerden:

1. Nieuwe merkdefinitie
We ontwikkelden een nieuwe merkdefinitie op basis van Paula’s onderscheidende visie: “let's get real about the effectiveness of skincare”. Hiermee maakten we de beslissing om het merk onafhankelijk van de persoon Paula neer te zetten en door te pakken op Paula’s visie en de scherper gestelde normen en waarden die we hebben vastgesteld.

2. Visuele identiteit
We ontwikkelden een nieuwe, heldere visuele identiteit die de eerlijke, fact based benadering van Paula uitdraagt en benadrukt. Deze identiteit werd vervolgens vertaald naar marketing, communicatie en commerce uitingen. Over deze visuele identiteit waren de Amerikanen zo enthousiast dat we nu kijken naar een Amerikaanse variant van de nieuwe Europese Look en Feel.

3. Rich content E-commerce platform
Op dit moment zijn we in de afrondende fase van de ontwikkeling van een nieuw e-commerce platform - op basis van de nieuwe brand strategy - dat de doelgroep meeneemt langs haar eigen huid, issues en producten die je daarvoor nodig hebt; gebruikmakend van de kennis en publicaties van Paula. Op productniveau krijg je relevant, wetenschappelijk onderbouwd advies en inspiratie, bovendien kun je je eigen huidverzorgingsroutine samenstellen.

Overige informatie

Emakina

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

+ Voeg case toe