Online matchingsplatform voor Erasmus Recruitment Days

Omschrijving

De twee grootste studentenorganisaties van de Erasmus Universiteit Rotterdam, EFR en STAR, organiseren jaarlijks de Erasmus Recruitment Days (ERD), het grootste on campus recruitment event van Europa. Hier ontmoeten studenten en bedrijven elkaar tijdens diverse activiteiten. Samen werkten we aan een slim matchingsplatform voor tijdens de ERD én een platform

Doel

Met bijna 3.000 deelnemende studenten en meer dan 100 aanwezige bedrijven vergt het koppelen van de juiste studenten aan de juiste bedrijven de nodige aandacht. Met de oude webapplicatie van ERD moest er veel met de hand gebeuren, maar dat kan natuurlijk handiger. En niet te vergeten: sneller. Daarom bouwden we een aantrekkelijke nieuwe applicatie in Ruby on Rails.

Resultaat

Studenten kunnen zich inschrijven op de verschillende activiteiten van bedrijven. Op basis van de CV’s en profieleigenschappen van de studenten maken de bedrijven eerst zelf een voorselectie. Wij schreven een slim algoritme dat er vervolgens voor zorgt dat een student op basis van al zijn of haar inschrijvingen én de gemaakte voorselecties ingeloot wordt voor een activiteit.

Niet alleen voor bedrijven is het proces eenvoudiger geworden, ook voor studenten is er het een en ander verbeterd. Het algoritme geeft voorrang aan activiteiten die meer toegevoegde waarde hebben en zorgt ervoor dat ze nooit dubbele afspraken hebben. Zo ontstaan er nieuwe plekken en krijgen ook studenten die buiten de boot lijken te vallen een eerlijke kans.

Ook buiten de ERD om willen we bedrijven helpen in hun zoektocht naar potentiële nieuwe werknemers. Daarom ontwikkelden we een tweede platform: het Erasmus Recruitment Platform (ERP). Bedrijven kunnen er bijvoorbeeld vacatures plaatsen of speciale evenementen aankondigen. Zo wordt het voor bedrijven ook een stuk interessanter om sponsor te worden van de ERD.

Overige informatie

Op de website voor de Erasmus Recruitment Days schreven zich 21% meer studenten en 15% meer deelnemende bedrijven in dan vorig jaar. Daarnaast zijn er op het Erasmus Recruitment Platform in 3 maanden tijd 4.100 profielen aangemaakt en heeft het platform een gemiddeld aantal pageviews van 27.000 pageviews per maand.

Hoppinger

Rotterdam
Hoppinger
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe