Online strategie lancering Fitchannel

Omschrijving

Fitchannel is een online fitness platform dat online cursussen aanbiedt via smart tv, smartphone en tablet. Fitchannel speelt hiermee in op de groeiende markt voor de thuis work-out.

Doel

Fitchannel vroeg WeLikeMilk om hulp met als doel:

• Online merklancering
• Opzetten van alle owned, earned en paid kanalen
• Meer bezoekers genereren
• Het conversieratio verhogen
• Naamsbekendheid vergroten
• Innovatieve creatie

Resultaat

WeLikeMilk heeft in nauwe samenwerking (adviesrol in-house) met de klant een online strategie ontwikkeld met een cross-mediale aanpak. Met social, display en search advertising konden ze de verschillende segmenten in de Fitchannel-doelgroep over alle kanalen heel gericht targeten. Ze ontwikkelden hiervoor diverse creatieve uitingen zoals landingspagina’s, display, Facebook en Instagram advertenties. Door de juiste combinatie van vorm en boodschap speelden ze optimaal in op het kanaal waar de advertenties getoond werden, de motivatie van de doelgroep en de eventuele interesse die al in Fitchannel was getoond. Deze aanpak heeft gezorgd voor een sterke verbetering in de naamsbekendheid van Fitchannel en een verhoging van het uiteindelijke conversieratio.

Overige informatie

+ Voeg case toe