Modieuze OpenCart webshop voor Huisman Schoenmode

Omschrijving

Er is een OpenCart webshop gerealiseerd voor Huisman Schoenmode.

Achtergronden van deze case

Huisman Schoenmode is een familiebedrijf dat al bijna 100 jaar bestaat en een begrip is op het gebied van heren-, dames- en kinderschoenen. De opdrachtgever had nog geen webshop en wilde ook online zijn producten kunnen aanbieden.

Doel

Het doel van dit project was voor Huisman Schoenmode om de strategie in de winkel online voort te zetten. Huisman Schoenmode beschikte nog niet over een webshop. Vandaar dat er een nieuwe webshop moest worden gerealiseerd. De opdrachtgever wilde een webshop met een functioneel overzichtelijk, maar ook modieuze uitstraling. Daarnaast moest het mogelijk zijn om persoonlijk advies te geven via de webshop. Ook had Huisman de wens om de online voorraden bij te houden.

Resultaat

Om dezelfde ervaring vanuit de winkel naar een online omgeving te krijgen is rekening gehouden met de uitstraling van de webshop.

Persoonlijk advies staat hoog in het vaandel bij Huisman Schoenmode, vandaar dat dit tevens is mogelijk gemaakt in de webshop. Bezoekers kunnen een foto uploaden van hun outfit waarbij zij passende schoenen zoeken. Deze informatie komt terecht bij één van de stijladviseurs van Huisman Schoenmode, die vervolgens binnen zeer korte termijn een reactie stuurt waarin de bijpassende schoenen worden doorgegeven.

Om bezoekers eenvoudig door de webshop te navigeren is er gebruik gemaakt van productfilters. Deze maken het mogelijk om te filteren op maat, kleur, materiaal en merk.

Om altijd 100 procent zeker te zijn van de voorraadstatus van een product is er een koppeling met het voorraadsysteem van Huisman Schoenmode gemaakt. Zodoende grijpt een klant in de webshop nooit mis. Het voorraadsysteem registreert zowel mutaties vanuit de kassa’s in de winkel als in de webshop.

Resultaten
- Gemiddeld 800 bezoekers per week bezoeken de webshop.

+ Voeg case toe