Ouwehands Dierenpark - Reuzenpanda's

Omschrijving

Tegenwoordig staat de relatie tussen mens en natuur onder druk, daarom wil Ouwehand bewondering voor de natuur stimuleren, mensen aanzetten tot nadenken en handelen en uitgroeien tot een toonaangevende organisatie op dit gebied. Dit deden ze onder andere door de komst van de reuzenpanda's aan te kondigen met personal video!

Doel

Na 15 jaar lobbying is de dag eindelijk aangekomen; In april 2017 kwamen de reuzenpanda's naar Ouwehands Dierenpark Rhenen. Een zeer belangrijk en bijzonder evenement voor Nederland en het park. Het gebeurt heel weinig dat deze bedreigde dieren, tevens het nationale symbool van China, het land verlaten.
Ouwehands Dierenpark heeft samen met StoryTEQ bepaald waar personal video in de customer journey rondom de komst van de reuzenpanda’s kon bijdragen aan de vooraf gestelde doelstellingen. De uitdaging voor Ouwehands Dierenpark is om zowel op korte, als middellange termijn, zoveel mogelijk waarde te halen uit de komst van de panda's.Het hoofddoel van de campagne was het opvangen van de buzz rondom de reuzenpanda’s en het verzamelen van data om vervolgens relevante en gepersonaliseerde content aan te kunnen bieden.Kortom: hoe kan de buzz en de bijbehorende awareness rond de komst van de reuzenpanda's worden omgezet in bezoekers van het park?

Resultaat

Om veel betrokkenheid rondom de reuzenpanda’s te creëren, startte Ouwehands Dierenpark een wel heel bijzondere e-mail campagne. Wanneer iemand zich inschreef voor ‘het Pandanieuws’, ontving hij of zij een e-mail met een unieke gepersonaliseerde video. Ook ontving men op de dag van bezoek aan het dierenpark in de avond een e-mail met een gepersonaliseerde video als bedankje. Hiervoor verzorgde StoryTEQ de techniek. Door deze techniek kon onder meer gepersonaliseerd worden op voornaam, datum van bezoek, woonplaats en het aantal kilometers dat de bezoeker vanaf Rhenen woont.
De campagne rondom de reuzenpanda’s was een enorm succes. De gemiddelde open ratio lag op 78% en de gemiddelde tijd die men op de landingspagina met video doorbracht bedroeg bijna 3 minuten. In de eerste tien dagen schreven bijna 4.000 bezoekers zich in. Inmiddels heeft het Pandanieuws ruim 30.000 inschrijvers en het bestand is nog groeiende.Eén van de doelen was ervoor te zorgen dat mensen zich aanmelden voor de nieuwsbrief, om ze vervolgens om te zetten in (terugkerende) bezoekers. Dit doel is bereikt, 70% van de mensen die de homepage bezochten meldde zich aan voor de nieuwsbrief. Voor Ouwehands Dierenpark is de campagne erg waardevol, omdat 76 procent van de aanmelders op de campagne nieuwe contacten zijn. Dus een forse uitbreiding van de database. Daarnaast wilde Ouwehands Dierenpark mensen aanmoedigen om binnen hun eigen netwerk de video te delen, om daarmee het bereik van de video te verhogen binnen de doelgroep. Ook dit is gelukt! De video werd gemiddeld 5 keer gedeeld per persoon.

Overige informatie

StoryTEQ

Amsterdam
StoryTEQ
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe