Pathé Thuis | e-commerce platform

Omschrijving

Nieuw video-on-demand platform voor Pathe Thuis

Achtergronden van deze case

Pathé, bekend van de vele bioscopen heeft in 2011 besloten de totale filmbeleving naar de huiskamer te brengen. Dit door in Nederland een nieuw video-on-demand (VOD) platform te lanceren waarbij de bezoeker centraal staat en in een gebruiksvriendelijke omgeving gemakkelijk films kan huren en kijken.

Om de relatief nieuwe markt snel en doeltreffend te kunnen betreden is besloten de dienst op zowel PC, Connected TV en Tablet devices te lanceren. Deze brede aanpak heeft geresulteerd in verschillende geoptimaliseerde interfaces welke elk op zijn beurt is afgestemd op de interactie met de gebruiker.

Doel

Pathé Thuis heeft Supersteil uitgedaagd een concept te ontwikkelen dat crossdevice doeltreffend werkt. Het behaalde doel was binnen 6 - 7 maanden de volledige interface te ontwikkelen om in december 2011 te kunnen lanceren.

Het primaire doel was een interface te ontwikkelen die zeer gebruiksvriendelijk is en daarnaast de filmbeleving -waar Pathé om bekend staat- op het scherm over brengt.

Na de veel belovende lancering is het aantal gebruikers gestaag toegenomen en door het toenemende aanbod van films (het grootste aanbod op Nederlandse bodem) is er een gezonde groei te zien in verkopen.

Resultaat

De volgende resultaten zijn behaald over Q1 van 2012 zonder ATL of online campagne.
• 55.000 nieuwe accounts
• 56% maandelijkse groei in aankopen
• Meer dan 10% van de bezoekers converteerde in het doen van aankopen

Tevens heeft Supersteil met Pathé Thuis de Dutch Interactive Award (DIA) gewonnen in de categorie E-Commerce.

+ Voeg case toe