Pathé

Omschrijving

Pathé wilde beleving toevoegen aan hun website, zonder daarbij de ticketverkoop uit het oog te verliezen. Nu is conversie en alles wat daaromheen hangt Bikkelhart helemaal niet vreemd. En met een merk als Pathé is er natuurlijk inspiratie genoeg te halen als het op beleving aankomt.

Doel

Beleving toevoegen aan de website, zonder de aandacht van ticketverkoop af te halen.

Resultaat

De kunst van het weglaten
Alle overbodige informatie is weggelaten uit het eerste scherm: slechts één knop die direct naar de ‘tijden & tickets’ gaat, de filmtitel en de filmposter zijn toegevoegd aan de interface. De navigatiebalk is half transparant gemaakt, om zoveel mogelijk van het scherm te benutten. Verder zijn alleen een play-knop die toegang geeft aan de trailer, een visual scroll cue en de favorieten-knop toegevoegd.

Flexibele content
De ene filmtitel is de andere niet. In het ontwerp hebben we hier ook rekening mee gehouden, zodat zowel een titel als “Valerian and the city of a thousand planets”, als “It” goed tot zijn recht komt, zonder dat hier handwerk aan te pas hoeft te komen.

Mobile First
Als je voor een merk als Pathé aan de slag gaat, is de verleiding groot om direct met het desktop-formaat, te beginnen. Maar uit de cijfers blijkt dat meer en meer bioscoopbezoeken geboekt worden via een mobiel. Daarom hebben we ervoor gekozen om de pagina eerst voor mobiel te ontwerpen. Dit geeft als bijkomend voordeel dat je als ontwerper eerst focust op de functionaliteiten en hiërarchie van de pagina.

MBTI als verhaalopbouw
Een goede film kan niet zonder een sterk verhaal, en zo is het ook met websites. Daarom hebben we gebruikgemaakt van het MBTI model om de pagina’s op te bouwen: snelle, intuïtieve bezoekers worden eerst bediend. Voor de bezoeker die meer informatie wil om tot een besluit te komen, is de meer gedetailleerde informatie zoals 'reviews' en 'cast & crew' lager op de pagina geplaatst.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

The sequel: IMAX, Dolby Cinema en 4DX
Iedereen is intussen vertrouwd met het supergrote IMAX formaat, en sinds kort horen hier 4DX en Dolby Cinema bij. Deze formaten hebben een intensere beeldbeleving en kijkervaring, dus is het belangrijk om de 3 producten goed neer te zetten. Bovendien moet dit template ook hergebruikt kunnen worden voor specials als Ladies Night.

De uitgangspunten voor de filmpagina, een impactvolle eerste indruk, de kunst van het weglaten, zijn ook hier toegepast.

Bikkelhart

Amsterdam
Bikkelhart
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe