Philips Experience Hue

Omschrijving

Een interactieve demonstratie van Philips Hue Smart lighting producten in een virtuele omgeving in de vorm van een huis met verschillende kamers die de gebruiker kon betreden om de verlichting uit te proberen.

Doel

Het doel was om een online omgeving te creëren waar gebruikers de verschillende mogelijkheden konden onderzoeken uit de Philips Hue lijn en geïnteresseerd zouden raken in het kopen van de producten voor zichzelf.

Resultaat

Elke interactieve kamer in het huis haalde een hoge engagement onder de gebruikers, met conversie ratios tussen 12% en 14%. De Nederlandse versie van de website heeft 120.000 unieke bezoekers behaald tussen januari en augustus 2017. Het originele platform was bedoeld om de twee belangrijkste features van het product uit te leggen. Door het succes van de website resulteerde dit echter in een experience waar meer dan tien verschillende functies worden uitgelegd in vier verschillende interactieve ruimtes.

Overige informatie

Dept

Amsterdam
Dept
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe