Prospery

Omschrijving

Private Banking is een vergrijzende business die aan de vooravond staat van grote veranderingen. ABN AMRO lanceerde daarom Prospery. Deze nieuwe en volledige online wealth manager biedt digitaal vermogensbeheer in combinatie met persoonlijke coaching door gecertificeerde experts tegen een vast tarief ongeacht het vermogen.

Doel

-Help onze Corporate Startup met inrichten van ons innovatieproces, scrum, en validated learning:
Prospery is opgezet als corporate start-up van ABN AMRO. In september van 2016 versterkten we met een klein team dit initatief van ABN AMRO. In een skunklab in Zuid-Oost ontwikkelden we samen een framework voor design en development, en namen we hun team mee in methodes voor klantvalidatie. We implementeerden scrum en Lean Innovation, en ondersteunden in de breedte met onze ervaring in andere ventures, onder andere bij bureauselecties in Duitsland.

-Ontwerp onze Value Proposition, onze naam, ons merk en onze identiteit:
In dit proces van klantvalidatie hebben we stapsgewijs de Value Proposition aangescherpt. In totaal 140 internationale interviews, surveys en Facebook ad-experimenten hebben we veel geleerd over de klantbehoeftes. Daarnaast hebben we een merk ontwikkeld en getest in de Duitse markt. Tenslotte hebben we dit vertaald naar een identiteit.

- Ontwikkel het UX en VO van onze website en apps:
Een van de kerncomponenten van Prospery is het platform voor digitaal vermogensbeheer. Daar kunnen klanten en prospects op een eenvoudige manier hun vermogen in kaart brengen en koppelen aan doelen. Het resultaat is een heldere projectie voor de toekomst. Door een framework te bouwen van designelementen kon samen met 5 technologiepartners in 11 maanden (!) een gebruiksvriendelijke webplatform gelanceerd worden. De apps volgen later dit jaar.

Resultaat

We hebben gekozen voor implementatie van een Continous Innovation Framework. In een moeilijke markt als die van Vermogensbeheer is het vinden van de sweet spot geen eenvoudige opgave. Dat vraagt veel validatie. Aan de andere kant wil je ook de development opstarten, om de time-to-market kort te houden. Door implementatie van dit framework konden we learnings snel verwerken in de development tracks. Zo hebben we in 11 maanden het hele platform getest en live gezet.
De innovatie die we hebben ontwikkeld (het vernieuwende digitale vermogensplatform, de persoonlijke video-coaching door gecertificeerde experts, de fixed fee) is een-op-een gekoppeld aan de input die we kregen uit de Duitse markt. Het aardige is dat we kort voor livegang bevestiging vonden van deze richting doordat ook grote spelers in bijvoorbeeld de US bewegingen in deze richting aankondigden.
Hoe ontwerp je een innovatief platform voor een conservatieve markt in een land dat gericht is op vertrouwen, privacy en degelijkheid? Allereerst door een merk te ontwikkelen en dat grondig te testen in Duitsland. Met kleuren, fotografie en vormtaal die aan de ene kant een challenger laat zien, maar aan de andere kant voelbaar maakt dat het ‘veilig’ is. Met een endorsement van ABN AMRO erbij. Best of both worlds, noemen we het in het team.
ABN AMRO is met deze online wealth manager de eerste bank in Europa. Er staat een mooi platform live dat alles in zich heeft om te groeien, en een nieuwe vorm van vermogensbeheer neer te zetten voor een heel nieuwe doelgroep

Overige informatie

Prospery is ontwikkeld door ABN AMRO, Deloitte Digital en Fabrique.

Het Prospery project is bij de Dutch Interactive Awards genomineerd in de categorie digitale transformatie. Tevens is het project ingezonden (door Deloitte Digital ism Fabrique) en genomineerd in de categorie Service, zie: http://eguide.nl/case/prospery-de-eerste-digitale-vermogensbeheerder

+ Voeg case toe