Rabo SmartPin: Slimme betaalapp

Omschrijving

Zeven van de tien Nederlanders betalen liever met hun pinpas dan contant. Ondernemers zonder pinoplossing lopen dus omzet mis. Met Rabo SmartPin kunnen klanten eenvoudig contactloos afrekenen via de kaartlezer en de Rabo SmartPin App die Move4Mobile in opdracht van Rabobank heeft ontwikkeld.

Doel

Consumenten verwachten steeds vaker overal met pin te kunnen betalen. Het aantal pinbetalingen ten opzichte van cashbetalingen groeit nog steeds. Veel mensen vinden het lastig als ze alleen met cash geld kunnen betalen. Zeker bij grotere bedragen willen veel mensen liever pinnen.

Om aan de behoefte van hun klanten te voldoen, werken veel bedrijven met vaste pinautomaten. Voor kleine bedrijven is dit echter vaak te duur. Als zij geen mogelijkheid tot pinnen hebben, lopen zij het risico inkomsten mis te lopen wanneer hun klant van de transactie afziet. Of ze moeten een factuur nasturen voor een klein bedrag, wat veel tijd kost.

Rabobank heeft veel kleine zakelijke klanten die regelmatig tegen dit probleem aan lopen. Denk aan hoveniers, monteurs, thuiskappers, loodgieters, koeriers, marktkooplieden of horeca-ondernemers met een bezorgservice. Daarom stelde Rabobank zichzelf en Move4Mobile de vraag: hoe maken we pinbetalingen mogelijk voor kleine, ambulante ondernemers?

Resultaat

Rabo SmartPin is in mei 2015 gelanceerd en is sindsdien een groot succes. In december 2016 bracht Rabobank naar buiten dat er 10.000 kaartlezers in gebruik zijn. Inmiddels is dat aantal nog aanzienlijk verder gestegen.

Deze oplossing is méér dan pinnen via je smartphone of tablet. Eigenlijk is het een kassa op je mobiel. Met Rabo SmartPin kan je pinbetalingen accepteren en per e-mail een kassabon versturen. Daarnaast kan je de totale dagomzet inzien en die direct overbrengen naar je boekhouding. Ook is het mogelijk de BTW vast te leggen en op dagbasis af te wikkelen. Zelfs contante betalingen kun je met SmartPin bijhouden.

Meer dan 10.000 ondernemers maken gebruik van Rabo SmartPin en zijn er voor hun inkomsten van afhankelijk. Dat brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. In een betaalapp is geen ruimte voor fouten; iedere aanpassing en update wordt grondig getest. De kwaliteit moet altijd hoog zijn: snel, veilig en betrouwbaar. En dat lukt. Het is fantastisch om te zien hoe Rabo SmartPin is uitgegroeid tot een volwaardige betaaloplossing op de Nederlandse markt.

Overige informatie

Direct vanaf de lancering is er hard gewerkt aan de doorontwikkeling van Rabo SmartPin. Samen met de productowner van Rabobank hebben wij op basis van klantwensen en technologische mogelijkheden al talloze nieuwe features toegevoegd.

De toepassing is geschikt gemaakt voor meerdere gebruikers (multi-user), contactloos betalen (NFC) is mogelijk, kortingen worden nu ondersteund en er zijn nog vele andere mogelijkheden toegevoegd om de oplossing nog gebruiksvriendelijker te maken. Onlangs is er een grote update gelanceerd waarbij de ondersteuning voor tablets beter is geworden en gebruikers gemakkelijk producten kunnen aanmaken zodat ze deze snel aan hun kassa kunnen toevoegen.

Move4Mobile

Zwolle
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe