Rederij Doeksen

Omschrijving

Een innovatieve omnichannel klantreis in de Leisure. Een klantreis die in elke fase optimaal wordt ondersteund middels een online e-commerce oplossing, app, fysieke zuilen en digital signage. Boeken via een online toepassing die gevoed wordt vanuit CarRes, boekingen wijzigen en vervolgens optimaal genieten.

Doel

Rederij Doeksen, familiebedrijf van Terschelling, opgericht door mannen die hun brood op zee verdienden met schelpen zuigen, slepen en bergen. In de jaren twintig startten ze met een passagiersdienst tussen Harlingen, Terschelling en Vlieland. Jaarlijks vervoeren ze met een vloot van autoveerboten en snelle catamarans ruim 700.000 passagiers over de Waddenzee. Passagiers die zich prettig, veilig en welkom voelen. Dit begint al bij het boeken van een ticket. Via web, app en/of ticketautomaat. Gebruiksvriendelijk design. Innovatieve technologie. Een krachtige koppeling met het reserveringssysteem.

Rederij Doeksen heeft Snakeware gevraagd om op basis van de identiteit een e-commerce omgeving met lokale boekingszuilen, digital signage en hybride app te ontwikkelen. Rederij Doeksen maakt gebruik van de SAAS boekingsoplossing van het Finse Carus. Door de afstand en de enorme hoeveelheid data is het essentieel een oplossing te realiseren die snel beschikbare afvaarten toont. Daarnaast is behoefte aan een digital signage oplossing in terminals en op de schepen om alle nuttige reisinformatie te tonen en in geval van calamiteiten passagiers snel en correct te informeren. Ook is de vraag om in de terminal nog een ticket te kunnen kopen of een bestaande boeking te kunnen wijzigen.

Resultaat

Prioriteit is een snelle e-commerce omgeving te realiseren met de vernieuwde look en feel van Rederij Doeksen, met daarbij de ultieme customer journey. Door middel van een koppeling met de RDW kan er op basis van kentekens automatisch bepaald worden hoeveel meter er nog vrij is voor auto's, vrachtauto's en aanhangers. Ook biedt een slimme koppeling met het Finse CarRes, middels slimme caching en algoritmes, een betere online ervaring.

Naast de realisatie van de e-commerce omgeving, waar design en functie elkaar perfect versterken, brengt Snakeware de customer journey van Rederij Doeksen in de Harlinger terminal naar een nog hoger niveau. Door middel van boekingszuilen kunnen in de Harlinger terminal zelf tickets worden geboekt, of kan een bestaande boeking worden aangepast.

Maar ook door middel van digital signage, welke op de terminal dient als wegwijzering voor de gasten en op de boot als informatievoorziening. Eenmaal op de terminal wijzen verschillende schermen de weg naar de juiste locatie. Na het boarden op de juiste veerboot wordt vertrekinformatie getoond. Tijdens de reis wordt op basis van GPS informatie getoond over route en omgeving en vlak voor aankomst wordt relevante informatie van 9292ov getoond. Informatief en educatief. Want Rederij Doeksen is thuis op de eilanden en staat al 110 jaar klaar voor haar passagiers.

Overige informatie

In 2018 zullen we de ingezette koers van 2017 voortzetten en blijven werken aan de beste omnichannel oplossing voor de vakantiegangers naar Vlieland & Terschelling.

Snakeware

Sneek
Snakeware
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe