Redesign VWP Shortlease / Koppeling met eigen systeem

Omschrijving

De website van VWP Shortlease werkte niet zoals het zou moeten vanwege verouderde technieken. De website moest zo spoedig mogelijk op de nieuwste technieken draaien om de risico's te beperken. Hierdoor moest de site opnieuw gebouwd worden, wat het ook mogelijk maakte het design nog een keer tegen het licht

Doel

De website vwpshortlease.nl draaide nog op een verouderde techniek. Daardoor was de kans op uitval te groot en waren zij genoodzaakt de site opnieuw op te bouwen op de laatste techniek. Vanwege de veroudering is er ook direct gekeken naar het design. Het design was enigszins verouderd en aan lichte vernieuwingen toe. Door de vernieuwing van de website kon er ook direct gewerkt worden aan de online vindbaarheid van vwpshortlease.nl. Door de verouderde techniek waar vwpshortlease.nl op draaide was de website trager dan gewenst. Gezien Google de snelheid van de pagina steeds belangrijker vindt was dit voor VWP Shortlease een belangrijk onderdeel. De verwachting was dat de website een look en feel zou gaan krijgen die bij VWP Shortlease, de branche en de huidige tijd past. Tevens moest de website beter aansluiten op de op maat gemaakte systemen van VWP Shortlease waardoor er tijd bespaard zou worden in het offerte traject en voor een nog betere online vindbaarheid zorgen.

Resultaat

Door een nieuwe koppeling met de tevens op maat gemaakte systemen van VWP Shortlease is het maken van een offerte, het onderhouden van de website en het onderhouden van het auto aanbod vergemakkelijkt. Tevens is er door de nieuwe look en feel en de techniek een flinke stap gezet in de snelheid van de website. Er is gekozen voor een look en feel met veel witruimte, grotere knoppen en teksten zodat de gebruiksvriendelijkheid stijgt. Door de vernieuwing in de techniek maar ook in de look en feel is er een verhoging van het conversiepercentage verwezenlijkt. VWP Shortlease is heel erg blij met het resultaat. Enerzijds kost het maken van een offerte minder tijd en kunnen zij de (potentiƫle) klant nog beter bedienen en anderzijds is het conversiepercentage gestegen.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

CODE14

Rijssen
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe