Redesign website met mijn-omgeving en realisatie Kennislab

Omschrijving

NEVI is de beroepsvereniging voor inkopers. Al sinds 1956. NEVI richt zich op de belangen van haar leden, zorgt voor kennisdeling, organiseert congressen en biedt vakopleidingen en trainingen. Inmiddels is NEVI de 3e inkooporganisatie van de wereld, dus ook op het gebied van online dienstverlening wil NEVI voorop lopen.

Doel

Outside in
Voor een vereniging zijn de leden natuurlijk de belangrijkste doelgroep. Dan is het vanzelfsprekend dat we de leden betrekken bij het uitstippelen van een lange termijn online strategie. Maar er zijn meer doelgroepen, zoals studenten, inkopers die (nog) geen lid zijn en wetenschappers. Ook deze doelgroepen zijn betrokken in het uitstippelen van het juiste plan.

Nieuw online concept voor inkopers
Op basis van de input uit de doelgroepanalyse hebben we een compleet nieuwe insteek gekozen om via de website en de mijn-omgeving de doelgroep te bedienen: het volgen van de carrière van een inkoopprofessional. Op basis van dit concept kan NEVI een inkoper in elke fase van zijn of haar carrière de juiste kennis, opleidingen, trainingen en events aanbieden. Persoonlijk en op maat.

Het meervoud van kennis is kennissen
Kennis is één van de speerpunten van NEVI. De leden, de directie en het bestuur wilden daarom graag als vervolgstap een bundeling van alle aanwezige kennis op het digitale platform: zo ontstond het Kennislab. Met dit onderdeel krijgen leden, wetenschappers en alle andere geïnteresseerden op een overzichtelijke manier toegang tot alle beschikbare publicaties, onderzoeken, tools en talks.

Recent is het Kennislab in Bèta gereleased. In de volgende release wordt de input uit de gebruikerstesten verwerkt en voegen we functionaliteiten toe waardoor er niet alleen interactie zal zijn tussen NEVI en haar leden, maar ook tussen de leden en alle andere deelnemers in de community rond het Kennislab.

Resultaat

Excellente gebruikerservaring
Het fundament staat. De eerste verdiepingen van het nieuwe digitale huis van NEVI worden al met plezier bewoond. Maar innoveren van je dienstverlening is een ongoing proces. Zeker waar het aankomt op de online invulling van die dienstverlening. Dat geldt niet alleen voor bedrijven, maar zeker ook voor verenigingen zoals NEVI. Samen met NEVI blijven we dus continu doorontwikkelen en optimaliseren. De verwachtingen van de leden overtreffen: dat is waar we voor gaan!

Overige informatie

Hoppinger

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe