Restauratiefonds

Omschrijving

Restauratiefonds
Het Restauratiefonds is expert in het financieren van monumenten. Het fonds zet zich in voor het in stand houden van monumenten in Nederland en ondersteunt kopers en eigenaren bij restauratie, onderhoud, herbestemming, aankoop en verduurzaming van monumenten.

Doel

Op de oude website werden 4 doelgroepen bediend met generieke content. Om het fonds als autoriteit op het gebied van financiering van monumenten te positioneren, diende de oude content gestructureerd en gesegmenteerd geserveerd te worden op de nieuwe website. Tegelijkertijd wil het Restauratiefonds op de nieuwe website eigenaren van monumenten inspireren en informeren over monumenten in het algemeen, en het bezit daarvan in het bijzonder.

Het leggen van een fundament

De neuzen in dezelfde richting
Tijdens de initiatiefase hebben we een product vision, customer journey en moodboard sessie georganiseerd. Bij het beheer van de content op de oude site waren verschillende medewerkers van diverse afdelingen betrokken. Belangrijk was dus om iedereen achter de gekozen richting te krijgen voor de nieuwe website.

Leren van het oude
Bij het ontwerpen van een website, nemen we lessen uit het verleden mee. Analyses van de huidige website geven inzicht en dienen als basis voor het redesign. Vanuit een eerder geleverde expert review waren de nodige inzichten op het gebied van e-commerce en usability ontstaan. Dat gaf ons al een heel goed beeld. De input van het Restauratiefonds zorgde voor de overige puzzelstukjes.

Schets, ontwerp, ontwikkel, herhaal
Om focus, kwaliteit en belangen van eindgebruikers te waarborgen, werken we op basis van SCRUM. Maar we hadden ook voor deze methodiek gekozen omdat er een niet te verschuiven deadline was gesteld. Rertauratiefonds moest per 1 januari gesplitst zijn van de RaboVastgoed Groep, en op dat moment een eigen nieuwe website hebben draaien, binnen een eigen architectuur.

Resultaat

het resultaat
Scrummen op een fantatische locatie bij Huize Hoevelaken
redesign
Een stevige basis neerzetten, zoals het bepalen van een online stijlgids, vergt tijd, maar dit wierp gedurende de sprints zijn vruchten af.

van IO naar GO
Om tijdens het ontwerpproces het ‘verhaal’ te waarborgen, werken wij met echte teksten en geen “lorem ipsum’. Maar ook omdat, en dit is belangrijk, de ontwerper die geen echte teksten gebruikt, pek en veren staat te wachten. Daarnaast worden grafisch ontwerp en front-end development vroeg bij het ontwerpproces betrokken, om de gedachte achter het ontwerp te vernemen en deze visueel te versterken.

Ontwerp voor ieder device
Een responsive website is een hygiënefactor. Naast het goed tonen van de website op verschillende devices, kijken we ook naar context, doelen en behoeftes van de bezoeker. Deze verschillen op mobiel, tablet en desktop.

Persuasive design
Een design voor elke type bezoeker op basis van MBTI profielen.
Is de bezoeker een snelle beslisser, leest hij graag de kleine lettertjes of wil hij snel tot aankoop overgaan? Wij zorgen dat alle bezoekers geholpen worden in het behalen van hun online doelen. Korte titels, USP’s en aanjagers helpen hierbij.

Help bezoekers op weg met slimme tools.
Bezoekers die nog twijfelen over een aankoop, overtuigen zich middels informatie en interactie op de website. Slimme rekentools helpen bij de aankoop van een hypotheek.

Verleid en inspireer bezoekers door middel van social proof.
Wanneer andere klanten aangeven tevreden te zijn, neemt een bezoeker dit sneller aan, dan wanneer een bedrijf dat zelf claimt.

Geef de organisatie een gezicht door het bieden van persoonlijk contact.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Overige informatie

Bikkelhart

Amsterdam
Bikkelhart
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.

Disciplines

Type oplossing

Tags

+ Voeg case toe