Rotterdam bedenkt slimmer openbaar vervoer

Omschrijving

Dagelijks maken meer dan 750.000 mensen gebruik van het openbaar vervoer in de regio Rotterdam. De campagne daagt creatieven en ondernemers uit ideeën te bedenken om het openbaar vervoer slimmer te maken. Het beste idee wordt ook echt uitgevoerd.

Doel

Het belangrijkste doel van de website is het informeren over de competitie en het kunnen indienen van de ideeën. Heldere informatie is een belangrijke basis voor een succesvol participatietraject. Met andere woorden: wat verwachten we van jou en wat kun je van ons verwachten? Er is tijdens het ontwerpproces dan ook extra aandacht besteed aan het het deelnameformulier.

Resultaat

Zicht online ontwikkelde samen met het bureau TheLabs het concept en de aanpak voor dit participatietraject. Samen met de opdrachtgever hebben we de doelgroep, insteek, spelregels en prijzengeld van de competitie bepaald. Om burgerparticipatie of co-creatie te laten slagen is bijvoorbeeld een helder proces belangrijk. Maar ook de relevantie van het vraagstuk en mate van invloed is cruciaal: je deelname moet er toe doen en écht ergens over gaan.

Zicht online

Rotterdam
Zicht online
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe