Samsung en StukTV bereiken millennials met Het Jachtseizoen

Omschrijving

Samsung verbond haar naam aan de tweede serie van Het Jachtseizoen, het best bekeken Youtube-format in Nederland. We ontwikkelden een app, zodat de kijkers zelf ook Het Jachtseizoen konden spelen. Met 350.000 app downloads, 17 miljoen views en gestegen merkrelevantie en productbekendheid voor Samsung was de samenwerking een daverend succes!

Doel

Samsung wilde haar merkrelevantie en productbekendheid vergroten onder millennials. StukTV opende in 2017 opnieuw de jacht op BN’ers in het best bekeken Nederlandse YouTube-format: Het Jachtseizoen. Na een succesvolle eerste serie, introduceerden we een overtreffend tweede sei-zoen. Samen wilden StukTV en Samsung jongeren activeren om meer buiten te spelen.

StukTV-presentatoren Giel, Thomas en Stefan namen het in de tweede serie weer op tegen Be-kende Nederlanders. Met een voorsprong van 20 minuten moest de BN’er proberen vier uur lang uit handen te blijven van de mannen van StukTV. Gehuld in een oranje gevangenis-overall moest de uitdager, zonder geld of telefoon, te voet op de vlucht. Elke tien minuten stuurde een Samsung GPS-tracker de locatie van de BN’ers naar de jongens van StukTV, die beschikten over een bus ge-vuld met handige opsporingsmiddelen van Samsung.

De pay off van Samsung mobile is “met een Samsung device komt men verder in het leven”. De jongens van StukTV zouden met de gear van Samsung sneller in staat moeten zijn om de boeven te pakken. Om millennials te bereiken hebben we gekeken naar domeinen waar zij in geïnteresseerd zijn: sport, fashion, entertainment, muziek en lifestyle. De BN’ers zijn zorgvuldig geselecteerd, zodat we een optimale verscheidenheid binnen deze domeinen konden waarborgen.

Resultaat

We zonden elf afleveringen uit op YouTube, met gebruiksmomenten en billboards van Samsung. Daarnaast plaatsten de mannen van StukTV ruim 20 branded Instagram posts. Met de speciale app van Het Jachtseizoen activeerden we jongeren om meer buiten te spelen, door zelf het spel te spelen. Zo maakten ze kans op een felbegeelde rol als boef in de laatste aflevering van Het Jacht-seizoen. De app bevatte daarnaast 360-graden video’s van achter de schermen. Cromo’s en streamstarts zorgden voor nog meer bereik.

De campagne leverde fantastische resultaten op: enorm veel organisch bereik en engagement met de doelgroep. De 11 afleveringen werden in totaal meer dan 17 miljoen keer bekeken. De app werd 350.000 keer gedownload en genereerde ruim 1 miljoen speelsessies. Op Instagram volgden 2 miljoen likes.

Dit zorgde ook voor prachtige resultaten voor het merk Samsung op het gebied van reclamebekendheid, merkimago en aankoopoverweging. De merkrelevantie en de productbekendheid stegen gigantisch. Dankzij de samenwerking met Samsung werd Het Jachtseizoen naar een ‘next-level’ getild en meer een ‘high tech format’.

Overige informatie

De zorgvuldig gekozen mix van BN’ers zorgde voor een breed publiek. Jonge bekende Nederlanders zoals Jebroer, Jonna Fraser en Shelly Sterk werden afgewisseld met Wolter Kroes, John van den Heuvel en Ali B. Met de TV-cromo’s bereikten we de families van de jongeren die al fan van StukTV zijn. Zo konden zij de jongeren attenderen op de activatie.

RTL

Hilversum
RTL
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe