Samsung Energievreters

Omschrijving

Om de productcategorie ‘koelkasten’ in de `consideration set´ van consumenten te brengen ontwikkelde Yourzine samen met Samsung, in het kader van de overheidscampagne ‘Energievreters’, een e-mailcampagne rondom energiezuinige koelkasten.

Doel

Ontwikkel een campagne die consumenten bewust maakt van energievretende producten binnen de productcategorie koelkasten. Maak hen bewust hoe je nu en in de toekomst kunt bezuinigingen op energiekosten.

Resultaat

De campagne bestond uit de volgende aanpak: ontvangers konden in de e-mail aangeven hoe ‘oud’ hun huidige koelkast is. Vervolgens kregen de ze direct op een landingspage te zien hoeveel geld er aan energiekosten bespaard kon worden wanneer ze hun huidige koelkast zouden vervangen door een energiezuinige koelkast van Samsung. Het doel van deze campagne was om consumenten bewust te maken van hun energievretende producten en te laten zien hoeveel kosten zij kunnen besparen. Daarnaast laat de campagne duidelijk zien hoe energievriendelijk de A+++ Samsung Smart-serie koelkasten zijn. Dankzij deze campagne werden 50.000 profielen van Nederlandse consumenten verrijkt en 71% meer traffic gegenereerd in de productcategorie ‘koelkasten’ op Samsung.com. Tot slot kon er een directe link gelegd worden tussen consumenten die deelnamen aan de actie en consumenten die daadwerkelijk overgingen op de aankoop van een een Samsung Smart fridge.

Overige informatie

Yourzine

's-Hertogenbosch
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe