Samsung Europe: De Europese S6 lancering

Omschrijving

Voor de Samsung Galaxy S6 lancering ontwikkelde Yourzine in samenwerking met Samsung een Europees CRM-programma dat de opwinding rond deze smartphone tot aan de lancering wist op te bouwen. Interesses van de klant werden geregistreerd om de CRM-klantdatabase tijdens alle fases van de campagne te optimaliseren.

Doel

De introductie van haar nieuwe premium smartphone is van vitaal belang voor Samsung, aangezien dit een jaar lang de innovatiegraadmeter vormt voor het merk. Samsung wilde voor haar nieuwe vlaggenschip, de Galaxy S6, het bereik maximaliseren door optimaal gebruik te maken van de natuurlijke 'buzz' die bij iedere productlancering komt kijken. Samsung en Yourzine gingen daarnaast op zoek naar de meeste relevante doelgroepen. Aan de hand van data analyse was duidelijk welk type gebruiker vatbaar is voor dit high end toestel. Gekoppeld aan de year-round verrijkte database en best practices konden Samsung en Yourzine op deze manier naast de meest relevante consumenten bereiken ook de interesses beter verzilveren in pre-orders en uiteindelijk aankopen. Hiervoor ontwikkelde Yourzine samen met Samsung een framework dat naast bereik ook interesse opbouwt voor haar nieuwe smartphone.

Resultaat

Met de campagne zijn meer dan 10 miljoen mensen uit 13 verschillende landen op een relevante manier bereikt. In alle betrokken landen lag de engagement rate boven de doelstelling. Segmentatie op basis van analyse op basis van historische gedrags- en koopdata in combinatie met loyaliteitsindicatoren leidde tot significant hogere e-mailresponse en koopintentie. Door pre-registratie wisten we de engagement +200% te vergroten ten opzichte van mensen die niet actief aangaven op de hoogte gehouden te willen worden.

Yourzine

's-Hertogenbosch
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe