Sanispecials: enorm veel producten

Omschrijving

Sanispecials levert producten voor badkamer, toilet en keuken aan consumenten, ZZP’ers, installateurs en grootverbruikers.

Doel

Sanispecials is met 300.000 producten onze klant met de meeste producten in hun webshop. Van deze 300.000 producten hebben zij 100.000 producten op voorraad. Naast een redesign was het dus vooral erg belangrijk om de webshop te optimaliseren voor de enorme hoeveelheid producten. Nog steeds houden wij ons continu bezig met het optimaliseren van deze shop.

Resultaat

Na de intake heeft een van onze designers een ontwerp gemaakt voor de nieuwe webshop. Op basis van dat ontwerp zijn we gaan bouwen. Door middel van growth hacking en a/b testen doen we experimenten om uiteindelijk de webshop op verschillende punten te kunnen verbeteren.

Door slimme realtime koppelingen met leveranciers hebben we de mogelijkheid gecreëerd voor Sanispecials om honderdduizenden producten aan te bieden. Ook hebben we Elasticsearch verder uitgebouwd om het zoeken in de shop te vergemakkelijken. Verder hebben we cluster hosting doorgevoerd en snelheidsoptimalisatie toegepast met o.a. Redis caching.

De omzet van Sanispecials groeit dankzij onze optimalisaties jaar op jaar met zo’n 60 tot 70%.

Overige informatie

Ook interesse in een B2C webshop? Bekijk onze website www.h1.nl en neem contact met ons op!

H1 Webdevelopment

Rotterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe