Schrijvers voor Vrijheid

Omschrijving

Voor International Justice Mission (IJM) lieten 12 schrijvers zich 24 uur opsluiten om een boek te schrijven over moderne slavernij. Het was aan Gopublic om deze campagne, ‘Schrijvers voor Vrijheid’, volledig uit te werken, een website te ontwikkelen en een video en logo te maken.

Doel

Het was de bedoeling dat we een succesvolle campagne zouden opzetten, waarvoor een logo, korte campagnefilm en website ontwikkeld zouden worden.

Voor het logo was het de bedoeling dat we het schrijverschap en de vrijheid samen zouden brengen in een mooi en sprekend beeld, dat ook in de toekomst als logo gebruikt zal gaan worden.

Het verhaal van de schrijvers die opgesloten een boek schreven en het boek zelf, moesten tijdens de campagne verspreid worden om zoveel mogelijk geld binnen te halen. Een campagnewebsite die op elk device prettig te gebruiken is, is daarvoor een must. En bij de ontwikkeling daarvan staat het cross device denken centraal. Daarnaast moest de website ook een gebruiksvriendelijke donatiepagina krijgen, waar mensen het boek kunnen kopen.

Resultaat

Vanaf het begin waren we nauw betrokken bij het volledige concept van de campagne. Zo hebben we een logo bedacht en uitgewerkt: centraal staat de veer, een symbool voor schrijven én vrijheid. Daarnaast hebben we een succesvolle campagnefilm gemaakt om het boek en het verhaal van de schrijvers onder de aandacht van een groot publiek weten te brengen.

Met een volledig responsive website, waarop zichtbaar werd bijgehouden hoeveel geld er al was opgehaald en hoeveel dagen aan reddingswerk daarmee mogelijk waren, kreeg de campagne veel aandacht. We ontwikkelden een gebruiksvriendelijke donatiepagina met een ‘crowdfunding look en feel’, waar 1 of meerdere boeken gekocht konden worden.

Uiteindelijk zijn er zeker 21 dagen aan reddingswerk mogelijk gemaakt door bijna 30.000 op te halen.

Overige informatie

+ Voeg case toe