SEO voor NEVI.nl - Concurreren met wereldwijde spelers

Omschrijving

NEVI (Nederlandse Vereniging voor Inkoopmanagement) is de 3e inkoopvereniging van de wereld en al sinds 1956 het kennisnetwerk voor inkoop- en supply management. Orangedotcom adviseert en ondersteunt NEVI bij het uitbouwen van het online platform op het gebied van zoekmachinemarketing en conversieoptimalisatie.

Doel

Belangrijk voor NEVI is verbetering van de online vindbaarheid en het optimaliseren van het aantal e-commerce transacties, om zo de online concurrentie aan te kunnen gaan met andere wereldwijde spelers.

NEVI heeft als doelstelling:
- Het vergroten van de online vindbaarheid van nevi.nl;
- Meer online verkopen van opleidingen, trainingen, workshops e.d. realiseren;
- Het aantal bezoekers op het platform laten stijgen.

Een belangrijk aspect bij het vertalen van de strategie naar de campagne heeft te maken met een goede planning van werkzaamheden op basis van prioriteiten. Het optimaliseren van content stellen als prioriteit nummer één, is belangrijk om zo snel mogelijk resultaat te boeken. Het aanpassen van zaken als metatitels, tekst, headers en URL’s heeft directe effecten op de vindbaarheid.

Resultaat

Het doorvoeren van technische verbeteringen en het optimaliseren van het externe linkprofiel als tweede en derde stap zorgen voor verdere stijgingen van organische rankings binnen online zoekmachines. Bezoekersaantallen en het aantal conversies stijgen als gevolg van betere zichtbaarheid. Het simultaan inzetten op SEA en conversieoptimalisatie zorgt voor een versterkend synergie-effect.

De langdurige SEO campagne dragen op verschillende manieren bij aan e-commerce, met als kenmerken:

- Adviseren en optimaliseren van belangrijke content;
- Opbouwen van online autoriteit door middel van sterke verwijzingen;
- Technische verbeteringen aan o.a. sitemap, meta robots en robots.txt;
- Gericht op conversiegerichte generieke zoektermen;
- Ondersteuning van periodieke A/B testen en SEA campagnes;

De belangrijkste resultaten van het SEO-traject voor NEVI zijn:
- 19% meer transacties uit organisch verkeer;
- Een stijging van 32% in de online zichtbaarheid;
- Een stijging van 7% in het aantal organische bezoekers;
- 25% hogere conversieratio bij organisch verkeer;

Orangedotcom

Amsterdam
Orangedotcom
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe