Simyo

Omschrijving

Complete herdefinitie van telecomprovider Simyo.

Achtergronden van deze case

Sim-only telecomprovider Simyo vroeg ons al in 2012 om de conversie te optimaliseren door de bestelstraat te moderniseren. In 2013 vernieuwden we de website en lanceerden we samen de Mijn Simyo app. Naast de website, de bestelstraat en mijn-omgeving is ook de gehele service-funnel vernieuwd in een scrum traject. 

Doel

- Een verhoging van de conversie
- Altijd en overal inzicht
- Reductie van inbound calls

Resultaat

Onze eerste conversie-optimalisatie leverde zo'n 30% meer conversie op.
Een continu optimalisatie proces - waarin we het platform ook responsive maakten - leverde nog zo’n 20% conversieverhoging op. De vernieuwde servicepagina resulteerde in meer online selfcare en een enorme reductie van calls naar de klantenservice. De Consumentenbond bestempelde Simyo als beste mobiele provider in 2013 en 2014.

+ Voeg case toe