Simyo Telefoonshop o.b.v. curated content

Omschrijving

KPN-dochter Simyo introduceerde de eerste 'curated telefoonshop' van Nederland. Het unieke is dat de telefoons maandelijks uitgekozen en van content voorzien worden door kennispartner All About Phones, onderdeel van Qontent Matters.

Doel

Het doel was om de productpagina’s te voorzien van een goed en relevant aanbod met rijke content, zodat de consument zelf eenvoudig de beste keuze kan maken. All About Phones monitort elke maand de optimale prijs-kwaliteitverhouding van smartphones en past het assortiment daarop aan. Voor Simyo is het heel belangrijk dat klanten zo goed mogelijk worden ingelicht over de smartphones. Daarom vroegen ze All About Phones om de keuze voor de drie smartphones goed te onderbouwen om klanten zo goed mogelijk op weg te helpen. Dit doen ze o.a. met een geschreven én gefilmde review. Ook als klanten dus even geen zin hebben om te lezen, kunnen ze goed worden voorgelicht.

Resultaat

De telefoonshop staat nog maar net live, dus de eerste cijfers zijn nog niet beschikbaar. De eerste reacties van klanten zijn echter zeer positief. Het resultaat is in ieder geval dat Simyo de eerste telefoonshop van Nederland heeft die volledig draait op 'curated content'. De content wordt door middel van een geautomatiseerde feed rechtstreeks ingeladen in het platform van Simyo. Op deze wijze kan Simyo met minimale effort toch haar assortiment up-to-date houden met relevante content die potentiële en bestaande klanten motiveert en activeert. Het team van Simyo is relatief klein, dus hoe effectiever zaken ingeregeld worden, hoe beter. Vandaar de keuze voor automatisering. Bestaande klanten krijgen 10% korting, dus de verwachting is dat de Customer Lifetime zeker zal stijgen. Door het kleinere aanbod is de usability van de site enorm gestegen. De voorselectie is namelijk al gedaan door de experts van All About Phones. Simyo geeft ons in ieder geval aan buitengewoon tevreden te zijn met hoe de samenwerking verloopt.

+ Voeg case toe