Stibbe.com - Wij zijn Stibbe

Omschrijving

Stibbe is een Benelux advocatenkantoor met een internationale focus. De advocatuur is vooral een mensen business. Daarom stelden we de mensen van Stibbe centraal. Het communicatie concept ‘We are Stibbe’ opent de deuren waardoor je in drie klikken de experts van Stibbe aan de lijn kunt hebben!

Doel

Stibbe benaderde ons met de vraag; ‘Bouw een nieuwe corporate site voor alle Stibbe kantoren die eer doet aan ons profiel en de ambitie het leading Benelux kantoor met een internationale focus te blijven’.

Wij stelden onszelf een paar vragen. Waarom? Wat is het bestaansrecht van een corporate website voor een advocatenkantoor? En welke rol speelt zo’n site als het je ambitie is om leading Benelux kantoor met een internationale focus te blijven?

Om antwoord te kunnen geven zijn we met de doelgroep gaan praten. Hoe denken hun klanten, hoe selecteren zij een advocatenkantoor, hoe verloopt het commerciële proces, en wat vinden zij belangrijk in de uiteindelijke keuze?

Dit leidde tot onze interpretatie van de vraag: Wat is de online propositie van Stibbe en hoe reflecteert deze in de corporate website?

Het inzicht uit alle gesprekken was dat de advocatuur vooral een mensenbusiness is. Klanten vragen rond in hun netwerk: ‘Ik zit hiermee, ken jij een goeie?’. Vervolgens is google de belangrijkste ingang gebleken op de corporate site. 76% van het bezoek kwam binnen via google en zocht op een persoon.

De expertise en het trackrecord van deze persoon waren de sleutel om in contact te treden en de naam van het kantoor werd gepositioneerd als ‘slechts’ een keurmerk. En, het bleek dat het feit dat het ‘netwerk van de doelgroep’ de advocaat kende meer doorslaggevend was in de uiteindelijke beslissing dan de naam van het kantoor.

Resultaat

Het inzicht dat men primair op zoek is naar ‘die ene advocaat’ was voor ons de basis van de online propositie: Stibbe.com, dè directe ingang naar onze mensen; experts op hun vakgebied. En uit dit fundament groeide het communicatie concept ‘We are Stibbe’.

Stibbe opende haar deuren en gaf de bezoeker direct toegang tot alle medewerkers. Van junior tot senior partner. Met een duidelijk profiel waar je alles te weten kon komen over de ervaring, zaken en expertise van deze persoon.

En, het beste bewijs van de expertise zijn de gewonnen zaken en de kennis die de mensen van Stibbe samen hebben opgebouwd. Vanuit de verschillende mensen kun je zien aan welke zaken iemand gewerkt heeft, welke kennis deze persoon heeft en welke publicaties iemand heeft gedaan.

Dit heeft geleid tot een systeem waarin mensen, praktijkgroepen, zaken en kennis zo aan elkaar gerelateerd zijn, dat de bezoeker altijd alle informatie voor handen om zijn beslissing te nemen.

Uiteraard zijn er andere doelgroepen (pers en werkzoekenden). Het ‘We are Stibbe’ concept was e rook voor hen. De pers en media kreeg toegang tot alle kennis die gecreëerd wordt en werd uitgenodigd ook te delen. Voor de werkzoekenden werd het concept vertaald naar ‘Wij zijn Stibbe, wie ben jij?’ met de open uitnodiging vooral kennis te maken en zelf Stibbe te ervaren.

Naast het concept, design en realisatie is ook alle fotografie (van de medewerkers en brand) en alle copy voor de site door Clockwork gerealiseerd.

Clockwork

Amsterdam
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe