Stockon - Nooit meer zonder.

Omschrijving

Stockon is een slim en flexibel abonnement op je favoriete en terugkerende boodschappen. Van pindakaas tot toiletpapier, van koffie tot spaghetti. We leren van je gebruik en leveren wat jíj nodig hebt. Gratis thuisbezorgd, overal in Nederland. Met de handige app (iOS en Android) is het zó geregeld.

Doel

Onze opdracht: help de value proposition te finetunen en maak Stockon écht slim en persoonlijk, zodat onze gebruikers nooit meer hoeven na te denken over de boodschappen die ze nu nog iedere keer zelf doen.
De belangrijkste vraagstellingen in het project:
- Help ons bij het inrichten van ons innovatieproces en onze klantvalidatie.
- Ontwerp en ontwikkel een app die zichzelf begrijpelijk introduceert bij de gebruikers, waarin ze account en leveringen kunnen beheren en die hen steeds verder ontzorgt.
- Positioneer ons merk onderscheidend in het veld, met uiteenlopende marketingmiddelen die aansluiten op onze value proposition.

Resultaat

Stockon is een innovatieve dienst die je voorraad aanvult met behulp van een slimme app. Door te werken in React Native hebben we in korte periode de app from scratch ontwikkeld (iOS en Android). Swipend door het assortiment kies je op een leuke manier welke producten je altijd in huis wilt hebben. Vanaf dan zorgt Stockon dat ze precies op tijd worden aangevuld. Want door een slim voorspellingsalgoritme leert de app van je gebruik.

En dat is nieuw in onze markt. Er zijn al veel diensten met online bestelling en thuisbezorging, maar er is nog geen dienst die je gebruik daadwerkelijk voorspelt. Daardoor hoef je 80% van je boodschappen niet meer zelf te doen. Geen lijstjes, geen gesjouw – je hoeft er zelfs niet meer over na te denken. Wel houd je controle. Want ben je een weekje weg? Of zit Stockon er een keertje naast? Dan pas je het voorstel voor de levering ook makkelijk aan.

Door onze hypotheses en experimenten continu te toetsen bij de gebruiker staat er nu een dienst die aansluit op de behoefte van de doelgroep. De app legt helder uit wat de nieuwe service je brengt en hoe hij je vaste hulp bij het aanvullen van je voorraad kan worden. Door de functionaliteiten van het Firebase-platform op te rekken is de app realtime en zie je live alle updates. Wat er wordt geleverd, of je partner al iets heeft aangepast en wanneer Stockon langskomt met je favoriete producten. Zo zit je nooit meer zonder.

Bureau(s) waarmee is samengewerkt

Q42

Overige informatie

Wat deze case mooi laat zien is de opkomst van corporate start-ups en de veranderende rol van ontwerp- en ontwikkelbureaus daarin. Fabrique en Q42 waren betrokken bij alle aspecten van het opzetten van deze corporate start-up, vanuit veel meer specialisaties dan alleen design en development. We werkten daarin samen als één groot team met de klant.

Natuurlijk hebben we in de eerste plaats de dienst zelf ontwikkeld. Maar onze impact gaat verder. We hebben de value proposition aangescherpt en het innovatieproces ingericht. Het merk een naam en visuele stijl gegeven. Foto’s geschoten. Het verhaal van Stockon verteld in een video en radiocommercial. Deze verbreding in het werk is een significante ommekeer in de samenwerking tussen bureaus en hun klanten.

Fabrique

Delft
Fabrique
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe