Studystore Superstudent

Omschrijving

Hartje zomer, als je echt niet bezig bent met je studie, introduceerde Studystore het ‘Studystore Scholarship’. Een jaar lang gratis studeren! Samen met Radio538 riepen we studenten op, zij leverden te gekke tegenprestaties en de ‘Superstudent van Nederland’ werd gekozen. We verkochten ook nog eens 16% meer studieboeken!

Doel

‘s Zomers ben je echt niet bezig met je studie. Laat staan met je studieboeken. Maar het zijn voor studystore.nl de belangrijkste maanden van het jaar… Hoe zorg je dan dat studenten toch naar je webshop komen en hun boeken bij je bestellen? En niet kiezen voor de concurrent die ook niet stil zit? De uitdaging voor Clockwork was een flinke: in een korte tijd een kritische hoog opgeleide doelgroep bereiken, overtuigen én activeren. Met als uiteindelijk doel: sales. Niet van een biertje op het terras of een ijsje op het strand, maar van studieboeken.

Resultaat

Studeren is niet alleen met je neus in de boeken. Daarom helpt Studystore je met ‘slimmer studeren’. Dat betekent dat je aan alles hebt gedacht: je kamer, je boeken, je eten, je vrije tijd, je inkomen, moeten we doorgaan?

In de zomer van 2014 introduceerden we het Studystore Scholarship. Een jaar lang gratis studeren, van je huur en je collegegeld tot je pizza’s en feestjes. Best lekker om dat geregeld te hebben, nog voor het nieuwe studiejaar begint!

Een super prijs die we weg wilden geven aan niet zomaar iemand, maar aan de ‘Superstudent van Nederland’. Samen met de Avondploeg van Radio538 gingen we op zoek. Studerend Nederland kwam in beweging en leverde te gekke tegenprestaties die we on-air, op 538.tv en via alles sociale kanalen deelden. In de live finale werd Guiljam gekroond tot Superstudent van Nederland. Hij bouwde als tegenprestatie een vlot van bierkratjes, ontwikkelde een aantal prototypes en liet zich sponsoren door Grolsch. Hij studeert nu een jaar lang gratis!

Samen met radio538 hebben we ruim 65% van de doelgroep bereikt. De non-spot activatie in combinatie met een goede mix van print, outdoor en digitale uitingen hebben geleid tot 18% meer bezoekers en 16% meer transacties binnen de campagneperiode.

Een campagne waar studerend Nederland niet omheen kon. Op naar de zomer van 2015!

Clockwork

Amsterdam
Clockwork
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe