Succesvolle jongeren game voor Rabobank

Omschrijving

MassMovement bedacht een casual game om Rabobank te positioneren onder jongeren

Achtergronden van deze case

In Q4 2010 stond bij deze lokale Rabobank het thema Jeugd/Jongeren centraal (8-17 jaar). Zo stimuleert Rabobank hen om op een verantwoorde wijze met geld om te gaan. In de communicatie richt zij zich daarbij zowel op ouders als op de jeugd/jongeren.

Om dit thema kracht bij te zetten, heeft Rabobank Graafschap-Noord MassMovement gevraagd een casual game te ontwerpen die stoer en aansprekend is voor de doelgroep en om een strategie te ontwikkelen voor de verspreiding van het spel. Ook de media-inkoop is aan MassMovement uitbesteed.

Met het spel op de speciale actiepagina www.spaargame.nl, rijdt de speler over de kaart van Zutphen en omgeving en haalt daarbij geld op door het doen van bijbaantjes en klusjes. Het geld is pas veilig als hij het naar de bank brengt. Tijdens de rit krijgt hij verschillende opdrachten. Het saldo van het geld dat hij verzameld heeft, in combinatie met de tijdsduur waarbinnen hij de rit heeft afgelegd, vormt de uiteindelijke score. Degenen met de hoogste scores aan het eind van de actieperiode, vallen in de prijzen.

De campagne werd gecommuniceerd via Google Adwords, Hyves.nl, panfu.nl en Habbo.nl en getarget op de doelgroep.

Doel

De doelstelling van Rabobank Graafschap-Noord was om met deze game zich te profileren als aantrekkelijke bank voor jongeren en om het marktaandeel onder de doelgroep te vergroten. Doelstellingen voor de game waren minimaal 280 unieke gameplays door jongeren uit de omgeving Zutphen en minimaal 600 bezoekers op de actiesite.

Resultaat

In totaal bezochten 5.500 mensen de actiesite, waarvan 40% uit de directe omgeving van Zutphen. Hiermee werden de bereiksdoelstellingen ruimschoots gehaald. De game werd bijna 2.000 keer gespeeld.

+ Voeg case toe