Tate dayfinding app

Omschrijving

Hoe haal je meer uit een bezoek aan Tate? De ruim 200 tentoonstellingen en activiteiten op 4 verschillende locaties vragen om meer dan bewegwijzering. De slimme dayfinding app is jouw persoonlijke vriend en gids bij je bezoek aan Tate.

Doel

Het ontwerpen, ontwikkelen en lanceren van mobiele way-finding waarmee de bezoeker van de vier locaties van Tate zelfstandig zijn reis door de tentoonstellingen en activiteiten kan bepalen. Een persoonlijke ervaring waarmee de bezoeker zelf curator wordt. Met als doelgroep alle bezoekers en potentiële bezoekers van Tate; iedereen zowel binnen als buiten Engeland die geïnteresseerd is in kunst en cultuur.

Resultaat

Uit ons onderzoek bleek dat bezoekers vrij eenvoudig hun weg konden vinden in de gebouwen. In plaats van een pure ‘wayfinding’ ontwikkelden we daarom een 'dayfinding' app. Een app die je vriendelijk vraagt: "Waar heb je zin in?” en je helpt bij het kiezen van wat je wilt doen in plaats van alleen te vertellen hoe je ergens komt.

De app biedt je de keuze tussen kunst, activiteiten en ontspanning. Als een begripvolle gids zoekt hij precies de informatie die bij je past. Via beacons en Tate website API krijg je time based informatie over wat er allemaal om je heen te doen is.

Op een vriendelijke manier geeft de app tips en suggesties over andere dingen die je kunt gaan zien of ondernemen, op basis van je locatie. De app stimuleert je om andere delen van het museum te verkennen of wat tijd te nemen voor een bezoek aan museumwinkel of café.
Met de app kun je eenvoudig op zoek naar je favoriete kunstenaars in het museum. Exclusieve audio van kunstenaars en curatoren verrijkt samen met de uitleg over de getoonde werken je bezoek.

Na een beta-periode werd de app in januari 2017 officieel gelanceerd en kon rekenen op enthousiaste reacties van gebruikers. Een paar quotes: “Especially the pin point options combined with the audio feature makes that this app is state of the art!”- “Location based hints as you find your own way work really well!” en last-but-not-least “Easy to get lost in here!”

Overige informatie

De Tate App is onderdeel van Bloomberg Connects: een interactief digital project dat je op een nieuwe, revolutionaire manier in contact brengt met kunst en kunstenaars.

Fabrique ontwikkelde de app in nauwe samenwerking met Q42 en NorthernLight.

Fabrique

Delft
Ook aan deze case gewerkt?
  • Hiervoor moet je ingelogd zijn.
    Nog geen account? Registreer je dan nu.
+ Voeg case toe