Tony's Chocolonely

Omschrijving

Tony’s Chocolonely is een ware chocoladegigant. In 2016 had Tony’s meer dan 12% van de chocomarkt in handen. Een belangrijk onderdeel van hun succesformule is de grote betrokkenheid van chocofans. Het was tijd deze betrokkenheid ook online door te trekken.

Doel

Wij hielpen Tony’s met dit eerste hoofdstuk in hun digitale transformatie en dat raakte niet alleen de site en de shop, maar ook koppelingen met alle back-end systemen. Dat bracht een aantal uitdagingen met zich mee. Zo werkte Tony’s met een versnipperd landschap van verschillende digitale platformen. Aan ons de taak om naar één ultiem (choco)platform toe te werken waar alle processen en services volledig geoptimaliseerd zijn. Dit platform moest ook de friend based marketing van Tony's ondersteunen.

Resultaat

Tony’s Chocolonely is zeer succesvol en dat komt onder andere door de excentrieke manier van ondernemen en marketing. Bij de keuze van het technische platform is dus goed gelet op de fit met deze atypische marktspeler. Vanwege dit DNA en de harde groei van Tony’s is de mate van flexibiliteit van de techniek cruciaal voor succes.


Voor het wereldwijde multisite-platform met sites, shops en wikkel-creator is gekozen voor het Laravel framework, welke is uitgebreid met typische Tony’s modules. Opschalen en aanpassen kan snel en gemakkelijk! Het team heeft in slechts 3 maanden het complete chocoplatform uit de grond gestampt. Af en toe was het best zweten met zo’n krappe deadline, maar gelukkig werd iedereen telkens voorzien van overheerlijke chocorepen! Het platform wordt nu doorontwikkeld en helpt zo de volgende fases van groei en digitale transformatie mogelijk te maken.

Overige informatie

Disciplines

Tags

+ Voeg case toe